    From: adp <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Etyka w szkołach
    Date: Mon, 19 Jan 2009 13:38:50 -0800 (PST)
    <gknoi9$mbs$2@news.interia.pl> <gknpt0$9nv$2@inews.gazeta.pl>
    <gknprg$o01$1@news.interia.pl> <gko138$no1$1@inews.gazeta.pl>
    <gko221$3u6$2@news.interia.pl> <gkphf5$oij$2@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkphr5$ui2$1@news.interia.pl> <gkpjto$2ai$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkpj4a$ee$2@news.interia.pl> <gkppf3$g5v$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gkq041$hl9$3@news.interia.pl> <gkq8rh$cmm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gkqigk$adm$1@news.interia.pl> <gksbg2$8md$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gkslsc$us6$1@news.interia.pl> <gl1vbn$r3o$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gl1v94$prd$1@news.interia.pl> <gl24pi$89t$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gl2f0k$eah$2@news.interia.pl>

    > No ale o tym dyskutujemy. Więc jak opluwa ktoś religię, która wg mnie jest
    > bardzo ważna, to ja pokazuje, że są dużo mniej ważne przedmioty, w stylu
    > historii, biologii itp. W naszym LO np. biologia jest pogromem dla
    > większości. No i się nie dziwię. Biologia na poziomie liceumowym to jest
    > masakra dla osób niezainteresowanych. No i jednocześnie zupełnie
    > nieprzydatny przedmiot do ZZZZ.

    Nie chce porownywac religii z biologia, bo to zupelnie inna
    konkurencja, ale przedmioty takie, jak wlasnie biologia, fizyka czy
    historia sa bardzo potrzebne. Sam mialem z nimi (niektorymi) problem,
    przekladajacy sie na wiadome oceny ;, ale taka jest prawda. Jak mozna
    wymagac od kogos zaraz po gimnazjum, aby odpowiedzialnei zdecydowal,
    na jakie pojdzie studia? Za wczesnie. Wiec po to sa te kierunkowe
    przedmioty, aby dac szanse ludziom zainteresowanym np. zoologia,
    botanika, genetyka czy medycyna 'zalapac bakcyla' na lekcjach biologii
    (uwierzyc w siebie, widzac efekty w nauce) i dzieki temu chcec potem
    sie rozwijac. Zostac np. weterynarzem czy dietetykiem.