  • Data: 2005-01-22 07:07:48
    Temat: Re: Emerytura z ZUS - jak udowodnić zarobki?
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    User "St@n" <r...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:15n1v0db2jaj6ivvdsv029l03hq52bpnuu@4ax.com

    > Staram się o przeliczenie świadczenia. Niestety jestem w stanie
    > udowodnić zarobki z dziewięciu kolejnych lat pracy (niezbyt korzystny
    > przelicznik) lub piętnastu wybranych. Zakład pracy przesłał informację
    > że nie posiada dokumentów sprzed 1980 roku gdzyż zostały zniszczone. W
    > latach 70-tych zarobki były najkorzystniejsze.

    No i klops. Może Cię jeszcze uratować legitymacja
    ubezpieczeniowa w której są wpisane zarobki za
    poszczególne lata i *musi* taki wpis posiadać
    odpis i pieczątkę *immienną* urzędnika dokonującego
    wpis.

    > Mam pytanie. Czy ZUS noże obliczyć orientacyjne zarobki na podstawie
    > płaconych składek?

    Nie może. Zakłady pracy zatrudniające powyżej 20
    pracowników nie płaciły immienych składek, a
    tylko (niestety!) zbiorcze za iluś tam pracowników.
    Nie było wyszczególnione, że, np. tyle i tyle za
    "Franka K", a tyle i tyle za "Jolę B".

    >Jak udowodnić przepracowane lata by średniej nie
    > dzielić przez zerowe lata?

    Jeśli byłeś na stałej pensji to nie ma problemu bo
    przecież posiadasz świadectwo pracy, a może
    masz jeszcze angaż?. Na tych dokumentach jest
    wysokość Twoich zarobków. Gorzej jest gdy ktoś
    pracował w akordzie bo wtedy nie ma jak wyliczyć
    (udowodnić) faktycznych zarobków.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Nie ważne czy jesteś bogaty czy nie, o ile możesz żyć wygodnie i