eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEmerytura z ZUS - jak udowodnić zarobki?Re: Emerytura z ZUS - jak udowodnić zarobki?
  • Data: 2005-01-27 01:01:16
    Temat: Re: Emerytura z ZUS - jak udowodnić zarobki?
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "St@n" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4indv0pubmeub9vrbf41gn3q38lpbk280n@4ax.com...

    > Jeżeli przyślą mi umowę, to napewno będzie opieczętowana co do
    > zgodności z oryg.
    > Wątpliwości mam tylko co do ZUS-u.
    > Bo jeżeli zgodzą się zaliczyć mi kilka lat ze stawką podstawową, bez
    > dodatków itp to i tak będzie ona dla mnie korzystna niż dzielenie
    lat
    > przez "zero" w przypadku jej nieuznania jako podstawy do obliczeń.
    >
    > Masz może jakiś paragraf, lub ustawę którą mógłbym się wesprzeć?

    Podstawowym dokumentem do ustalenia podstawy wymiaru emerytury jest
    zaświadczenie ZUS Rp-7. Jeżeli jednak brak dokumentacji płacowej i nie
    ma wpisów wynagrodzenia w legitymacji ubezpieczeniowej, wówczas ZUS
    uwzględnia wynagrodzenie zasadnicze z umowy o pracę lub aneksów.
    Z taką sytuacją już się spotkałam i piszę o tym niejako z
    doświadczenia. Również do wniosku o ustalenie kapitału początkowego
    można dołączyć umowę o pracę, jeżeli brak dokumentacji płacowej. Radzę
    sprawdzić.

    Dobrze byłoby, gdyby zakład pracy napisał (np. jako odpowiedź na Twoje
    pismo w sprawie wystawienia zaświadczenia ZUS Rp-7), że nie dysponuje
    już dokumentacją płacową. Być może również Ty możesz napisać takie
    oświadczenie, że nie możesz uzyskać zaświadczenia ZUS Rp-7, bo brak
    odpowiedniej dokumentacji, i dlatego prosisz o uwzględnienie
    wynagrodzenia z okresu od .. do ... na podstawie umowy o pracę. Takie
    oświadczenie będzie chyba konieczne.

    Jednak przeliczenia emerytury dokona ZUS, dlatego tam radzę zasięgać
    dalszych miarodajnych informacji, a wypowiedzi na forum radziłabym
    traktować jedynie jako wskazówki, które wymagają sprawdzenia.

    Podstawy prawnej odnośnie do dokumentów potwierdzających wynagrodzenie
    nie podam, bo w aktualnej ustawie emerytalnej ich nie znalazłam.

    Być może obowiązuje jeszcze rozp. Rady Ministrów z 01.04.1985 r. w
    sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru emerytur i rent
    (Dz. U z 1989 r. Nr 11, poz. 63, i z 1990 Nr 71, poz. 418).

    Być może uwzględnianie wynagrodzenia na podstawie umów o pracę
    wymusiło samo życie, ponieważ zbyt często brak dokumentacji płacowej.

    Życzę powodzenia

    --
    wa




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 03.02.05 17:15 St@n

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1