  • Data: 2013-04-04 22:29:19
    Temat: Re: Dziura w drodze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:kjklr9$5m8$1@node2.news.atman.pl...

    > Ale dość dużym.

    Oczywiście. Tu o statystykę chodzi bardziej. Łożyskowanie mechanizmu
    różnicowego po prostu liczy się statystycznie na ilość obrotów. Przy od
    razu, ale szybciej. eksploatacji róznych opon na jednej osi po prostu sie
    szybciej rozleci. Nie

    > Wiesz, mam takie coś co się "oczy" nazywa i widzę, że obciążona opona się
    > ugina.

    Ale działają podczas jzdy siły odśrodkowe choćby. Nie ejst to proste.
    Pomiar promienia dynmicznego to niezłą laborka na studiach.

    > A ile ma przeciętny samochód, hmm? Może ta Skoda Superb?

    Załóżmy 2 metry. No to różnica obwodów wyszła akurat 2 metry na 300
    metrach, to promień bedzie musiał mieć około 300 metrów. Dla rozstawu 1,6
    m będzie to około 240 metrów.

    > Jak koniecznie chcesz mieć taką samą średnicę jak inne rzekomo zupełnie
    > sprawne i nadające się do dalszej eksploatacji przez 50 tysięcy
    > kilometrów opony ;)

    Ale prawdę mówiąc osoba, która zainicjowała tę gałąź nigdzie nie pisała o
    zamiarze jeżdżenia na tych zużytych oponach przez kolejne 50 tyś. km.
    Załóżmy, że facet chciał jeszcze 5.000 przejechać. To dla mało jeżżącego
    może być kilka miesięcy jazdy. Musiałby wydatkować na nowe gumy pieniadze
    dopiero za kilka miesięcy a niedopatrzenie administratordrogi spowodowało,
    że musi już dziś. No jego pretensje nie są zupełnie pozbawione podstaw.

    > Pożyczyć komuś, kto się bawi w palenie gumy ;)

    I to takiemu, co robi to na jednym kole :-)