  • Data: 2008-04-19 00:03:49
    Temat: Re: Droga wewnętrzna czyli znikające skrzyżowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Apr 2008, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    [...]
    > panowie moment, mam prawo jeździć po moim pasie ruchu i nie muszę niczego
    > sygnalizować, sprawdźcie w PORD, sygnalizuje sie zamiar zmiany pasa ruchu a
    > nie to że taraz mam zamiar jechac bliżej osi czy blizej krawędzi. Jeśłi nie
    > przekoczył osi to nic złego nie zrobił.

    Odnoszę wrażenie, że jest to dość powszechny pogląd.
    Posłużę się jakimś obosiecznym przykładem, bo "niesamochodowym", więc
    żeby wiórki równo leciały... ;)
    Mam pytanie: jedzie sobie rowerzysta. Przypadkiem jeszcze się nie
    nauczył, że danie palca (lub piędzi ziemi z drogi) powoduje urwanie
    ręki, więc jedzie "całkiem z prawej" - ale po pasie.
    Jak rozumiem, wyrażasz pogląd że oczywiście, bezwzględnie, takoż
    bez jakiejkolwiek sygnalizacji, ma legalne prawo podjechać znienacka
    aż do osi jezdni?
    Sprawę czy taki wyskok przeżyje na razie pominmy ;)
    Ale czytam ten Twój post, czytam i uwierzyć nie mogę.

    > osoba która wyprzedza jest obowiązana sprawdzić czy moze bezpeicznie ten
    > manewr zakończyć

    To prawda. Parę dni temu obtrąbił mnie gościu, który nie zauważył że
    na skrzyżowaniach jest zakaz wyprzedzania tak czy siak (sygnalizacja
    skrętu 50m wcześniej to mu mało, "on jedzie"). Acha, na rowerze
    siedziałem ;)

    Inaczej mówiąc: podważam pogląd, jakoby słuszność Twojego zdania
    dotyczącego potencjalnego wyprzedzania (tudzież zajmowania pasa,
    paska lub paseczka) wynikać miała wyłącznie lub głównie z "mieszczenia
    się w szerokości pasa" (jak mniemam wymalowanego).

    pzdr, Gotfryd