    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.
    Date: Thu, 20 Aug 2009 13:15:20 +0000 (UTC)

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Kilkunastu. Późno zainteresowałem się motoryzacją.

    > Co najmniej sto tysięcy. Ale jakie to ma znaczenie?

    prosze cie, bo powoli spadamy do poziomu bruku merytorycznym poziomem
    dyskusji.
    Nie oczekuj ode mnie odpowiedzi, jakie znaczenie w kontekscie oceniania
    pewnych zjawisk na drodze ma doswiadczenie.
    100 tysiecy przez kilkanascie lat - to wiele wyjasnia.
    Widzisz, ja zrobiłem 100tys. przez ostatnie poltora roku, ale wiem - i tak
    bedziesz twierdził ze ty wiesz lepiej. Bo TAK!

    > Ja za to odnoszę wrażenie, że rozmawiam z jakimś szczylem, co ledwo
    > dostał prawo jazdy i ma tendencję do pędzenia na ślepo i to jeszcze
    > jednocześnie rozmawiając przez telefon.

    niestety zmartwie cie.
    tez kilkanascie lat.

    > Po to samo, po co przy skrzyżowaniach równorzędnych (czasem) stawia
    > się znaki ostrzegające o takim skrzyżowaniu.

    hmmm, jak to czasem. A jak nie ma znaku, to co?
    Skrzyzowanie rownorzedne?
    Znaki o skrzyzowaniu stawia sie tam gdzie trzeba, nie ma ich przy kazdym
    skrzyzowaniu, bo przy kazdym nie musi.

    > Twoja umiejętność czytania jest tak samo niewielka, jak umiejętność
    > kierowania pojazdem.

    Bardzo mi sie pdooba ten punkt widzenia: jak moj rozmowca nie rozumie, co
    chciałem powiedziec, tym gorzej dla rozmowcy.
    A moze by tak zaczac stosowac porzadną argumentacje, zamiast przescigac sie
    w bezsensownych porownaniach i zlosliwosciach?

    > Specjalnie dla ludzi o bardzo małym rozumku: droga nikogo sama nie
    > wyrzuca, bo nie ma własnej woli. Trzeba jechać zbyt szybko, jak na
    > sytuację panującą na danej drodze (ukształtowanie i stan nawierzchni,
    > warunki pogodowe).

    Po co twim zdaniem ogranicznia predkosci na drodze, skoro w kazdych
    warunkach kazdy kierowca i tak jest sam w stanie ocenic z jaka predkoscia
    bezpiecznie mozna przejechac dany odcinek drogi?
    Jeszcze raz 9bo wyzej odpowiedzi nie było) - po co znaki ostrzegajace o
    zakretach, kretych drogach, po co barierki itp?

    > Wiesz, ja jak jadę nieznaną trasą to nie jadę na ślepo - jak nie
    > widzę, co jest dalej, zakładam najgorsze. Oraz dostosowuję prędkość do
    > warunków drogowych.

    No to pytam cie - z jaka predkoscia przejezdzasz łuk drogi w miejscu gdzie
    jest ograniczenie predkosci do 90km/h? Na nieznanym odcinku drogi,
    oczywiscie.

    > To nie ja skończyłem w rowie.

    Moj kolega tez nie. Był poszkodowanym a nie sprawca.

    > Ale sęk w tym, że jeżdżą za szybko, zbyt nieuważnie i zbyt bezmyślnie.
    > A potem mają pretensje do drzew.

    Przestan z tymi drzewami, to jakis twój konik, czy co.
    Nie rozmawiamy o drzewach, tylko de facto o systemie oznaczania dróg,
    kontroli tegoz i uprawnieniach oraz obowiazkach poszczególnych słuzb
    zajmujacych sie, jak to szumnie lubia twierdzic wszem i wobec - dbaniem o
    bezpieczenstwo na drogach.

    > Różnie bywa. Ja nie mam problemów z ego - ale jeśli ty chcesz
    > udowadniać swoją "męskość" brawurą i bezmyślnością - proszę bardzo,
    > bylebyś był jedyną ofiarą leczenia swoich kompleksów.

    Słowo daje - jeszcze tylu epitetów nie usłyszałem pod swoim adresem podczas
    rozmowy z wydawałoby sie kulturalnym człowiekiem.
    I to tylko dlatego, ze mamy rozne zdanie na pewien temat.
    Prosiłbym cie o konkretne odpowiedzi - róznie bywa oznacza ze...?
    Zwalniasz do ilu?

    > Swoją drogą kiedyś właśnie taki "szybki Bill" mnie na trasie
    > wyprzedził (jechałem sobie spokojnie 80-90). Z kilometr-dwa dalej był
    > już w rowie. Na niemalże prostej drodze.

    widac popelnił jakis bład.
    Fajna historia, ale zupelnie off-topiczna.

    > Pewne są, ale mogą być też wyjątki.

    > Wiesz, wystarczy pomyśleć i ruszyć tyłek - najpierw dzwonisz do gminy,
    > na której terenie jest ta droga i pytasz się, czy to przypadkiem nie
    > ich... A jeśli jest to droga krajowa albo autostrada - zaczynasz od
    > ZDKiA (nazwa!). A dalej to już z górki - tam powinni wiedzieć, czy ich
    > a jak nie to czyja może być.

    Nareszcie jakies konkrety.
    Mimo wszystko dzieki (mimo obelg).
    Niemniej cały czas dodatkowo interesuje mnie zakres obowiazków policjantów
    drogówki.

    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !