    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga gminna a chodnik
    Date: Wed, 10 Sep 2008 02:16:20 +0200

    On Tue, 9 Sep 2008, TL wrote:

    > Pytanie:
    > - Czy jest przepis, prawo mówiące o tym, że jeśli droga jest drogą gminną
    > Urząd Miasta MUSI wykonać mi tę sporną część chodnika (od chodnika do wjazdu
    > na posesję).

    Toto zdaje się było już na grupie, zainteresowany byłem z nieco innej
    strony (droga NIE MA chodnika, ale UM nakazał wybudowanie wjazdu
    z narzuconymi przez nich parametrami).
    Zastrzegając że piszę "z głowy czyli z niczego", wychodzi że jak miasto
    postanowiło zrobić chodnik, to przejazd *przez chodnik* musi zrobić
    samo. Ale skoro nie postanowiło robić wjazdów, to wjazdów nie zrobi
    (poza chodnikiem).
    Oczywiście pod warunkiem, że mowa o wjeździe "legalnym" (który jest
    ujęty na mapkach geodezyjnych).

    > - W przypadku nienależytego wykonania chodnika (gdy juz wszystkie prace
    > zostaną dokończone a inwestycja zostanie zamknięta), mam możliwość
    > "reklamacji" ?

    JEŚLI wjazd jest "legalny" -> IMO: oczywiście.
    Jak w warunkach dla wjazdu było zapodane że ma wytrzymać 5-tonowy
    pojazd (albo dla odmiany że ma być z płytek 10 cm grubości) to
    i przejazd przez chodnik musi "trzymać" ten (wymagany) parametr.
    Jakie miałeś (zapodane przez urząd) wymagania dla (zrobionego PRZEZ
    SIEBIE) wjazdu? IMO ten "papier" jest podstawą ew. "reklamacji".

    > gdzie do UM ? Właśnie do działu inwestycji ?

    Hm... a nie infrastruktury?
    To przecież "infrastruktura" zajmuje się merytoryczną częścią działania
    tejże... infrastruktury :) miasta.

    > Wdzięczny będę o konkretny przepis

    O nie. Na razie mam dość ;)

    pzdr, Gotfryd
    (czekający aż teraz Inspektorat się obudzi z zawieszonego z naszej
    tj. inwestorów winy postępowania i przyjdzie na kolejny "odbiór",
    po akceptacji prac przy wjeździe właśnie przez "infrastrukturę")