  • Date: Fri, 05 Feb 2010 00:51:37 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dni służb mundurowych policzone!

    Liwiusz pisze:

    > Na przykład Ty - dowodzisz, że policjantom należy się wcześniejsza
    > emerytura, ponieważ ich praca jest trudniejsza od pracy zwykłego człowieka.

    A zatem twoja ignorancja sięga także umiejętności czytania - ja nigdzie
    czegoś takiego nie napisałem.

    [ciach]

    > Policjant powinien mieć więcej płacone już dziś, ale bez obietnicy
    > emerytury przed 40.

    Och, wiele rzeczy powinno być - sędziowie powinni być kompetentni i
    nieprzekupni, politykom powinno zależeć na dobru społeczeństwa, a nie na
    własnej kasie i karierze.

    Wreszcie: każdy powinien mieć możliwość pójścia na emeryturę kiedy tylko
    chce, a indywidualne fundusze emerytalne, z których taka emerytura
    będzie wypłacana, powinny być prowadzone przez osoby uczciwe i rzetelne,
    które będą dbały o stały wzrost ich wartości i nie przeputają ich na
    ryzykanckich spekulacjach.

    Jak już przy tym jesteśmy: możemy sobie pomarzyć o nietuczącej
    czekoladzie i wiecznych, naturalnych zębach, likwidacji łysienia i paru
    innych detalach ;)

    Ale chyba nie zaproponujesz, żeby np. wybić albo przymusowo ogolić tych
    wszystkich, co nie wyłysieli? Żeby było "równo i sprawiedliwie"?

    > Jest to o tyle uczciwsze, że za to wszystko płacą aktualni podatnicy,
    > a nie ich dzieci i dzieci ich dzieci i dzieci ich dzieci ich dzieci.
    >
    > Jest to również korzystniejsze dla samych policjantów - przynajmniej
    > nikt ich w przyszłości nie oszuka.

    Sęk w tym, że projekt - który tak gorliwie popierasz - obejmuje tylko
    likwidację możliwości wcześniejszej emerytury.

    Nie zauważasz też, że z czasem - kiedy klasyczne emerytury ZUSowskie
    przestaną istnieć - za żadne emerytury nie będą finansowane ani z
    bieżących ani przyszłych podatków, tylko z funduszy emerytalnych.