  • Data: 2010-02-05 00:17:23
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > "Nierzadko tak. Są to zawody podwyższonego ryzyka i dość ostro
    > wykańczające, więc żeby byli w ogól chętni do takiej roboty - muszą
    > dostać coś w zamian.
    >
    > Ale niektórzy są zbyt głupi, żeby to zrozumieć."

    Jak widać są też problemy z odróżnieniem "zasługuje na" od "trzeba coś
    dać, żeby był chętny"...

    > A później ostro broniłeś tezy, że policjant to jakiś szczególnie trudny
    > zawód.

    Raczej sprzeciwiałem się tezie, że służba policjanta i praca ciecia w
    bramie są porównywalne.

    > Ale może źle odbieram Twoje posty.

    Delikatnie to ujmując.

    > Resztę dokona rynek - jeśli faktycznie nie będzie chętnych do pracy,
    > trzeba będzie podnieść pensje. I to szybko - w ciągu roku. Jeśli chętni
    > będą, to o jakim problemie mówimy?

    Nie myślisz.

    O trzech kwestiach co najmniej:

    1. zaczną odchodzić sprawdzeni i przeszkoleni z małym stażem

    2. jak spróbujesz wyszarpać odpowiedni budżet na podwyżki, to te same
    osoby, co chcą za wszelką cenę odebrać te emerytury, sprzeciwią się
    podwyżkom "bo jak to jest, że nauczyciel zarabia tyle, a szeregowy
    policjant - dużo więcej"

    3. co w tak zwanym międzyczasie?

    > Które w 3/4 będą się składały z obligacji. I kto będzie te obligacje
    > wykupywał?

    Aha. Czyli jeśli ja prywatnie sobie kupuję obligacje, to jestem
    wyzyskiwaczem? LOL

    Ty coś piłeś może?