    From: T...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: DMC Maksymalna masa całkowita przyczepy i brak wpisu w DR
    Date: Wed, 7 May 2008 12:29:26 -0700 (PDT)

    > Przy tej masie (DMC) to mowa o przyczepie lekkiej, czyli 1/2 MW pojazdu albo
    > ma hamulec najazdowy i wtedy masz warunki DMC pojazdu nie mniej niż 1.33 DMC
    > przyczepy
    >
    > Ale skoro masz cos w dowodzie rejestracyjnym jednak... To ta mniejsza,
    > odpowiednia(z hamulcem/bez) wartość.
    Nie w dowodzie nie mam nic. Wg wyliczenia powinno być 450 kg. Ja mam
    jeszcze
    dodatkową wartość na tabliczce znamionowej (nie wszystkie samochody ją
    mają)
    określającą DMC przyczepy bez hamulca (400 kg). Poza tym w danych
    technicznych samochodu widnieje 400 kg.

    Maksymalna masa ciągniętej przyczepy - jest jakaś różnica w stosunku
    do DMC w końcu??

    > Jeżeli już to DMC -- nie wymyślaj kolejnych mas ;P
    No fakt :P.

    > <q>
    > Samochód o masie własnej 935 kg, DMC 1289,
    > </q>
    >
    > Z tego by wynikało, że gdybyś samochód miał "napakowany" w okolicach jego
    > DMC, to przyczepa bez hamulca mogłaby mieć DMC nie więcej niż około 160kg a
    tutaj chyba miało być 660 :-).

    > z hamulcem 1060
    >
    > I dalej widać, że doliczając tylko masę haka i kierowcy (czyli np.
    > 935+10+80) masz do wykorzystania koło 270 kg -- mało.

    To jest osobna kwestia. W DR mam DMC wpisane 1289, a na tabliczce jest
    1450
    (pojemność samochód ma 1289, więc ktoś się pomylił przy pierwszej
    rejestracji).

    > Powinieneś sie
    > rozglądać za przyczepą z hamulcem najazdowym, ale o DMC mniejszej niż
    > 1289/1.33, czyli jakieś 960 kg
    Czyli w sumie tak jak w DR. Przyczepka z hamulcem 900 kg, bez hamulca
    400.

    Pozdrawiam TK