    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wypożyczanie książek jest legalne [OT]
    Date: Sun, 06 Jul 2008 22:38:22 +0200
    <g4ns9d$e9b$4@news.onet.pl> <g4nsfv$2asv$1@opal.icpnet.pl>
    <g4ntij$hcp$2@news.onet.pl> <g4nuua$2d5s$1@opal.icpnet.pl>
    <g4o1s0$u15$1@news.onet.pl> <g4oi27$623$1@news.onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 lipiec 2008 20:24
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Zresztą: komunizm bez esbecji i inwigilacji wszystkich bez wszystkich nie
    > przetrwałby roku.

    Zależy jak definiujesz komunizm. ja słowem zresztą o komuniźmie nie
    wspominałem.

    > No to mnie rozwalasz obecnie swoją ignorancją. Nie słyszałeś o ścieżkach
    > zdrowia, strzelaniu do ludzi, biciu studentów itd.??? To istota owego
    > ustroju -- nie wypieraj tego!

    Strzelali do studentów, bo nie chcieli jechać do teatru?

    > Tak, TV ery PRL to tylko edukacja, żadnych Gontarczyków, Broniarków,
    > Dziennika Telewizyjnego etc.... Żal czytać.

    No i? teraz też są Wiadomości i inne. Tylko że nie ma już nic wartościowego.
    Od chyba 2 lat oglądam wyłącznie telewizję śniadaniową w celu obudzenia się
    rano. A od miesiąca nie mam telewizora. Bo niestety już tam nie ma nic
    kształcącego.

    > Ale co ma do tego dychotomia PRL&socjalizm vs. RP&pseudokapitalizm?

    Bo kapitalizm daje tylko ekonomicznie uzasadnione masowe produkty.

    > No tak, i kto za tym stoi?

    Kapitalizm. Tu mają szanse tylko maksymalnie uzasadnione ekonomicznie
    posunięcia. O społecznie uzasadnionych niestety się zapomina.

    > Ha, ha, ha, ha... świetności! Akurat małe miasteczka -- te, w których
    > ludzie potrafili wziąć się do roboty -- odżyły!

    Co odżyło i z czego? Po 20 latach z ruiny, jaką wykonali polacy na początku
    lat 90. Jakoś nasi południowi sąsiedzi potrafili PGRy zachować. A tu
    rozkradziono wszystko, bo się kojarzyło... tak jak teraz. WSI, IPN,
    polowanie na czarownice.... po 20 kurwa latach.

    > W kinie przegląd filmów radzieckich, w sklepie pustki. Piwa nie było, nic
    > nie było.

    U nas było. Poza tym, to że nie było wynika z Wielkiego brata, a nie z
    socjalizmu.

    > Pyszne... ;-)

    bardzo pyszne....

    > Kwintesencja Twego rozumowania: jak coś znajdziemy na socjalizm to 'tak
    > już było',

    Ale socjalizm nie ma nic wspólnego z truciem. Szwecja truje teraz?

    --
    Tristan