  • Data: 2002-06-11 13:31:50
    Temat: Re: Czy to mandat(?) za wycieraczką
    Od: "leinad" <leinad<SPAM>@master.pl> szukaj wiadomości tego autora

    : > a sytuacja, dla przykładu jakiś dzieciak dla zabawy wyjmie nam mandat
    : > zza wycieraczki? to jest IMO kretyński sposób powiadamiania kierowców
    : > o łamaniu przepisów. wspomniany dzieciak, deszcz rozmywający
    : > atrament.. i co wtedy? jak ja mam udowodnić, że mandatu nie widziałem
    : > na oczy?
    : Po to właśnie przyszedł policjant. Teraz sprawca już wie, że ma zapłacić
    : mandat. Co do winy to właściciel pojazdu powinien wiedzieć co się z nim
    : dzieje (jeśli nie wie to ma zgłosić kradzież). Jeśli właściciel nie wskaże
    : winnego wykroczenia to sam ponosi konsekwencje. Moim zdaniem to ma sens.

    Ma - oczywiście.
    Zostałem powiadomiony, owszem, ale nie wydaje mi się, by można karać
    właściciela za przewinienia, które mógł popełnić ktoś inny.
    Nie zapisuję kto i kiedy jeździ samochodem i nie pamiętam kto w tym dniu
    prowadzał auto na spacer.

    Poza tym - jeśli sprawa trafia do sądu _bez_powiadomienia_ ?
    Jak wtedy reagować na próbę obarczenia winą właściciela ?

    Pozdrawiam i dzięki za dyskusję
    Daniel