  • Data: 2002-06-12 07:09:07
    Temat: Re: Czy to mandat(?) za wycieraczką
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "leinad @master.pl>" <leinad<SPAM> napisał w wiadomości
    > : > jak ja mam udowodnić, że mandatu nie widziałem
    > : > na oczy?
    > : Po to właśnie przyszedł policjant. Teraz sprawca już wie, że ma zapłacić
    > : mandat. Co do winy to właściciel pojazdu powinien wiedzieć co się z nim
    > : dzieje (jeśli nie wie to ma zgłosić kradzież). Jeśli właściciel nie
    wskaże
    > : winnego wykroczenia to sam ponosi konsekwencje. Moim zdaniem to ma sens.
    >
    > Ma - oczywiście.
    > Zostałem powiadomiony, owszem, ale nie wydaje mi się, by można karać
    > właściciela za przewinienia, które mógł popełnić ktoś inny.

    Pewnie że nie. Właściciel ma wskazać sprawcę. Za ukrywanie sprawcy
    (jakkolwiek to rozumieć - zapomniał kto używał auta itp) właściciel
    odpowiada sam. Gdyby tak nie było to sądzę że w KAŻDYM przypadku mandatu za
    wycieraczką właściciel mówiłby że wtedy jechał kolega ale on nie wie który,
    bo tylu tych kolegów tym autem jeździ że sam nie może się do niego dorwać.

    > Nie zapisuję kto i kiedy jeździ samochodem i nie pamiętam kto w tym dniu
    > prowadzał auto na spacer.

    Rozumiem bo też byłem w takiej sytuacji ale trudno, nie pamiętasz kto
    jechał - płacisz sam. Było już dużo takich zawodników którzy nie pamiętali a
    jak mieli płacić to sobie przypomnieli (i po to jest ten przepis).

    > Poza tym - jeśli sprawa trafia do sądu _bez_powiadomienia_ ?
    > Jak wtedy reagować na próbę obarczenia winą właściciela ?

    Tu już ci nie pomogę.

    Pozdrawiam
    Tomo