    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy to bedzie spam?
    Date: Wed, 17 Mar 2004 15:17:41 +0100
    <c2sbqi$qch$1@nemesis.news.tpi.pl> <c2tei9$e22$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <X...@1...7.19.101>
    <c2uss8$1gn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <X...@1...7.19.101>
    <c303he$adg$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <X...@1...7.19.101>
    <c359bo$73o$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <X...@1...7.19.101>

    > Ale przecież ograniczenia administarcyjne i prawne sę beee?

    Oczywiście masz rację, że są beee dlatego należy je
    stosować z umiarem i wyjątkową ostroznością aby złego
    nie zastępować gorszym.
    Jak już wcześniej pisałem wprowadzenie każdego
    ograniczenia powinno być poprzedzone szczegółową
    analizą zysków i strat. Później, jeśli rzeczywiście okaże się
    niezbędne, to wiele wysiłku i przemyśleń należy włożyć w taką
    jego konstrukcję aby zidentyfikować i maksymalnie
    wyeliminować nieuniknione szkodliwe efekty uboczne.
    Tymczasem u nas przepisami wali się na oślep jak cepem
    i nikt się niczym nie przejmuje. Jeśli przepis okaże się bardzo
    zły to albo wprowadzi się n-tą nowelizację, albo wykombinuje
    kolejne mające go "poprawić".
    W efekcie pan maszałek sejmu chwali się przed kamerami
    ile to tysięcy stron przepisów wymyślili i uchwalili wspaniali
    parlamentarzyści. A do tego wszystkiego należałoby jeszcze
    dodać morze przepisów płodzonych za biurkami urzędasów
    w przeróżnych ministerstwach.
    Ja natomiast ośmielam się twierdzić, że to jest CHORE i na
    dłuższą metę zabójcze dla dynamiki gospodarki (co zresztą widać),
    nie wspominając juz o aspektach korupcyjnych.
    BTW - sprzedaż ustawy to jednak grubsza sprawa, natomiast
    ile w tym czasie cichcem sprzedano rozporządzeń czy też tylko
    pojedynczych paragrafów to aż boję się myśleć :(

    > Przyjmijmy 0,5sek. I przemnóżmy przez...

    Tutaj dostałeś juz odpowiedź więc nie będę powtarzać.

    > Albo zatrudnić fachowca albo _poświęcić_ swój czas na naukę
    > dodatkowych narzedzi... Albo... zrobić coś czego mozna nie robić
    > gdyby nie spam.

    No jasne - a najlepiej od razu pójść za ciosem i uchwalić bardziej
    ogólny przepis, że nie wolno wprowadzać nowej wersji żadnego
    oprogramowania częściej niż np. raz na 5 lat bo stale traci się czas
    na uczenie czegoś co za chwilę i tak stanie się nieaktualne :-))
    Dodatkowo obowiązkowy support przez lat 20 dla tych, którzy mimo
    wszystko nie zechcą poświęcać na naukę swego cennego czasu lub
    zatrudniać fachowców od kolejnych wdrożeń i instalacji.
    Ewentualnie można jeszcze cos pokombinować z jakimś systemem
    koncesji i zezwoleń (z urzędem kontroli oczywiście) dla tych producentów,
    którzy mimo wszystko chcieliby obieg nieco przyśpieszyć.

    > Na życie również znacznie bardziej destrukcyjnie wpływają napady
    > z użyciem pistoletu niż noża, ICZT?!

    Otóż wynika z tego bardzo wiele - choćby to, że inaczej traktuje
    się scyzoryk w kieszeni a zupełnie inaczej pistolet.

    > Lepperiada

    Jeśli masz na myśli prymitywne hasło typu "spam musi odejść"
    to oczywiście pełna zgoda ;-)

    > Negacja "wspólnego worka" sugerowała, że jest jakaś różnica.

    Więc nie zrozumiałeś mnie.
    Worek jest wspólny gdyż znajdują się w nim zarówno konsumenci
    jak i podmioty gospodarcze.
    Wyodrębnienie dwóch worków być może byłoby znacznie lepszym
    rozwiązaniem. Nie twierdzę przy tym, że to jedynie słuszna droga
    - to kwestia do dyskusji i dalszych rozważań, których niestety ewidentnie
    zabrakło przy tworzeniu spec-ustawy.

    > Nie, abo muszę uiścić za _posiadanie_ urządzenia zdolnego do odbioru
    > _jakiejkolwiek_ TV. BTW rozważania o TV w kontekście spamu są
    > powiązane, ale luźno.

    Nie tak znowu luźno, bo to jednak ścisły odpowiednik "niezamówionej
    informacji handlowej" w najczystszej postaci, a do tego bezczelnie
    emitowany bez jakiejkolwiek zgody odbiorcy ;-)

    > Ależ tenże podmiot (niezależnie od powiązania z Twoją osobą)
    > mogłby otrzymać dzięki temu wiele poważnych, atrakcyjno-lukratywnych
    > ofert biznesowych. (..)

    Tenże podmiot radzi sobie doskonale więc dodatkowe zabiegi
    nie są potrzebne.

    Pix