  • Data: 2004-03-19 14:13:47
    Temat: Re: Czy to bedzie spam?
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > z cala pewnoscia...zobaczymy jak teraz spieprza nowe prawo
    > telekomunikacyjne

    Ostatnio wiele się dzieje, więc może nie zdążą ;-)

    > finanse to faktycznie mega pomylka, ale nie mozna tez wszystkich
    > "fachowcow" wrzucac do jednego wora ;)

    Min.Fin. bije wszelkie rekordy i jeśli nowy szef dokładnie tego
    gmachu nie wymiecie (najlepiej aż do sprzątaczek włącznie), to
    szanse na pozytywną zmianę widzę marne.
    Ale i samych worków jest wiele - jeden pod opieką pana Raczki,
    drugi Pola, trzeci.... ;-)

    > no coz, trzeba chyba poczekac na nowelizacje ustawy, w kazdym razie baza
    > juz jest

    A coś o tym słychać?

    > po pierwsze - to chyba zalezy od wykladni
    > a po drugie, imho w ustawie, o ktorej mowimy, tak naprawde nie ma opt-
    > in...wystarczy dobrze przeczytac ;)

    Jeśli myślisz o tym, o czym ja myślę że myślisz ;-) to szkoda iż
    jasno nie zapisano tego wprost.
    Obyłoby się bez wątpliwości i dużego ryzyka - Temida jest wszak
    pozbawiona wzroku więc "na dwoje babka wróżyła" :-))
    Skłonny jestem jednak przypuszczać, że to raczej tak częsty u nas
    "wypadek przy pracy" niż czyjaś świadoma intencja.

    > a teraz bedzie jeszcze lepiej z soltysem lepperem na horyzoncie...czas
    > sie ewakuowac ;)

    Obniżenie "bariery wyjścia" to z pewnością jeden z dużych
    plusów wyniku głosowania - zwłaszcza w takich okolicznościach ;-)

    (..)

    > to prawda, zatem opt-out, o ktorym wspominales, sila rzeczy musialby
    > objac
    > osoby prawne i osoby fizyczne prowadzace dzialalnosc gospodarcza...

    Naturalnie - jeśli już to IMO najlepszym wyróżnikiem jest czynne
    uczestnictwo w życiu gospodarczym jako zarejestrowany podmiot.

    > polecam lekture...tutaj to dopiero fachowcy musieli maczac paluchy ;) ja
    > na ten
    > przyklad znalazlem w jednej dyrektywie (zdaje sie 58 o prywatnosci)
    > artykul, w
    > ktorym jeden ustep jest zaprzeczeniem zapisow drugiego ;) ot
    > ciekawostka...

    Zapewne prawda o unijnych "fachowcach" wkrótce zacznie szerzej
    do nas docierać, ale może w tym wypadku to też kwestia jakości
    tłumaczenia (jeśli z takowego korzystałeś) ?

    (..)

    > no wlasnie, i tutaj dochodzimy chyba do sedna sprawy...co z tego, ze
    > ustawa
    > jest, skoro byle milicjant...przepraszam, policjant (chociaz roznicy
    > chyba tak
    > naprawde nie ma ;) po prostu nie ma pojecia o co chodzi.

    > chyba tylko o to chodzi

    No właśnie, to taki parszywy system.
    Zresztą w systemach przeregulowanych próba przestrzegania
    wszystkich przepisów nie jest mozliwa i prowadzi w efekcie do
    ich nieuchronnego paraliżu - strajk włoski ;-)
    W duzym uproszczeniu mozna powiedzieć, że szkoły są dwie:
    - minimum regulacji przy sprawnej egzekucji
    - maksimum regulacji przy egzekucji wybiórczej.
    Zdecydowanie opowiadam się za pierwszą, ale niestety
    uparcie wdrażamy drugą ("kontynentalno-europejską"?)

    (..)
    > pozostaje miec nadzieje, ze nowela rozwieje chociaz czesc watpliwosci i
    > zostanie przygotowana w miare szybko

    Oby tylko nie przez obecną ekipę gdyż jak dotąd dużo szumnych
    medialnych zapowiedzi wspierania, popierania i różnych zielonych
    świateł okazywało się w praktyce czymś zupełnie odwrotnym
    i dalszym bezmyślnym przykręcaniem śruby.

    > zgadza sie, tylko czasami ciezko jest uszczesliwic wszystkich naraz

    Dlatego uważam, że przy uchwalaniu jakiegokolwiek nowego przepisu
    należy kierować się sprawdzoną zasadą "primum non nocere", czyli
    po pierwsze nie szkodzić.

    > pozdrawiam
    również
    Pix