eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to bedzie spam?Re: Czy to bedzie spam?
  • Data: 2004-03-18 08:34:24
    Temat: Re: Czy to bedzie spam?
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > nie zgodze sie jednak z twierdzeniem, ze nie ma zadnej roznicy pomiedzy
    > opt-in
    > > i opt-out, chyba nie musze tlumaczyc dlaczego
    >
    > Róznice są i to zasadnicze.
    > Weźmy chwilowo w nawias tak oczywiste kwestie jak owo utrudnianie
    > nawiązywania kontaktów biznesowych i spójrzmy z nieco innej
    > perspektywy tudzież bez zbytnich emocji.
    > <rozważania na marginesie>
    > Pierwsze co od razu rzuca się w oczy to fakt, że tak drastycznych
    > ograniczeń jak opt-in nie wprowadzono w zasadzie w żadnej innej
    > dziedzinie, szczególnie tam gdzie zaangażowane są większe pieniadze.
    <ciach>
    oczywiście, jak zwykle sprawa rozbija sie o pieniadze...chcialbym jednak
    zauwazyc, ze ustawa moze i nie bylaby takim gniotem gdyby w procesie
    legislacyjnym pominac sejm, w ktorym jak wiadomo, tam gdzie chodzi o duze
    pieniadze - nie ma rozmow i propozycji wlasciwych i dobrych rozwiazan...zamiast
    tego jest bitwa na noze i stad pozniej takie kwiatki

    > Ze spamem mailowym sobie radzę nieźle, znacznie już gorzej
    > niestety z telewizyjnym gdyż jedyne co mogę zrobić to wyłączyć fonię
    > i cierpliwie czekać na zakończenie bloku reklamowego.

    ale to juz nie jest hadel elektroniczny i jakby inna materia regulacji
    trudno, zeby w ustawie o handlu elektronicznym regulowac bloki reklamowe w
    publicznej TV...imho co innego np. tzw popupy

    > Tak więc osobiście nie miałbym nic przeciwko temu, a przynajmniej
    > byłoby o jednego legislacyjnego spama mniej ;-)

    nie przesadzaj, wtedy to by wolna amerykanka byla

    > > > Jeśli handlujesz Viagrą lub zawodowo zajmujesz się
    > > > wydłużaniem/powiększaniem to rzeczywiście możesz mieć
    > > > tu pewien problem ;-)
    > >
    > > nie handluje ani jednym ani drugim, zatem problemu jako takiego na
    > szczescie
    > > nie mam
    > > pokaz mi tylko taki "doskonaly" filtr...
    >
    > A po co zaraz szukać "doskonałości"?
    > Jeśli jeden spam się przeciśnie to chyba nikomu korona z głowy
    > nie spadnie jeśli go skasuje ręcznie.

    oczywiscie, jesli spam sie przecisnie to nie problem go skasowac, co innego
    jesli spamblocker uniemozliwi innym osobom skontaktowanie sie z Toba...mozliwe?
    chyba tak.

    > Ech, musiałbym tu dosadnie napisać co myślę o UE, zwłaszcza w jej
    > najgorszym tj. niemiecko-francuskim wydaniu ;-)

    tu sie rowniez zgodze ;)
    niestety wyniki referendum zmuszaja do dostosowania sie nawet do najglupszych i
    czasem w ogole niezrozumialych dyrektyw

    > Ponieważ jednak tym samym wykroczylibyśmy poza temat wątku
    > wróćmy do sprawy zasadniczej.
    > Otóż _jeśli_ rzetelna, obiektywna i wszechstronna analiza problemu
    > wykazałaby, że jednak jakieś ramy są pożądane to mozna to załatwić
    > na wiele sposobów subtelniejszych niż walenie cepem "po wsiech".

    Chyba znow troche przesadziles...myslisz, ze jakis tluk przepisal dyrektywe (a
    raczej chyba 2 czy 3) i w takiej formie, bez analizy problemu i skutkow
    wprowadzenia takich regulacji, poszlo do sejmu?...chociaz z drugiej strony,
    patrzac na to co sie dzieje z NFZ - wszystko wydaje sie mozliwe ;)

    > Ot przykładowo:
    > - wyłączyć spod ochrony podmioty gospodarcze (podobnie jak z
    > ochrony danych osobowych i innych),

    od razu Ci powiem, ze tego zrobic sie po prostu nie da..tzn. w ogole wylaczyc
    spod ochrony osoby inne niz fizyczne (dyrektywy)....z kolei co do ochrony
    danych osobowych - chyba uodo nie dotyczy osob innych niz fizyczne?

    > - przyjąć zasadę opt-out dla wszystkich

    wykluczone...ta opcja w znacznie mniejszym zakresie chroni osoby fizyczne
    poza tym daje uslugodawcom mozliwosc manipulacji przeslanymi przez
    uslugobiorcow sprzeciwami

    > - przyjąć opt-in dla prywatnych, opt-out dla reszty

    ta opcja chyba najlepsza, niemniej jednak w tym przypadku rowniez pozostaje
    wiele kwestii do dopracowania, pprost przyklad - co jesli firma bedzie rozsylac
    na zasadzie opt-out maile reklamowe rowniez do osob fizycznych, tlumaczac sie,
    ze nazwa adresu sugeruje, ze osoba ktorej adres dotyczy jest inna niz
    fizyczna...glupi przyklad h...@c...pl...to dopiero bylby za przeproszeniem
    burdel

    > Wszystko to jest zresztą kwestią do dyskusji i rozważań jakkolwiek
    > u ich podstaw powinna znaleźć się zasada jak najmniejszej
    > szkodliwości dla obrotu gospodarczego i konkurencji.

    oczywiscie nie zapominajac o prawie konsumentow do niezasypanych roznorakim
    shitem skrzynek pocztowych

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1