  • Data: 2004-03-13 16:09:09
    Temat: Re: Czy to bedzie spam?
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sęk w tym, że najczęściej w ogóle nie chodzi o żadną reklamę... nie
    każda
    > oferta jest reklamą. Natomiast zgodnie z tą zmyślną ustawą, praktycznie
    > każdy mail, wysłany bez wcześniejszej zgody odbiorcy, można podciągnąć
    pod
    > "spam".

    Wcale nie każdy - zgodnie ze "zmyślną ustawą" śmiało można
    wysyłać np. prośby o datki, a przed wyborami panowie posłowie
    mogą bez najmniejszego problemu zalewać skrzynki swoimi
    agitkami.

    > A czemu nie telefon? A czemu nie karać za wysłanie oferty pocztą?

    Za telefon się płaci - zarabia TPSA i fiskus
    Za pocztę również - zarabia PocztaPolska, drukarnia i oczywiście fiskus.

    > Przytoczę fragment maila od jednego z korespondentów, Polaka
    działającego
    > za granicą:
    >
    > "Wie Pan najgorsze w tym wszystkim jest to ze to sie odbywa bez wiedzy
    (..)
    > niemiec siec hotelarska chciala kupic zaslony i miedzy innymi wysylali
    > maile do polski malo ze prawie nikt tych maili nie dostal to jeszcze
    > zbombardowano ich wirusami."

    Skąd wiadomo, że nie dostał? Duża część naszych firm nie ma
    jeszcze zwyczaju odpowiadania na maile a skrzynki mają bo
    teraz "taka moda".
    Nie wiem skąd się wzięło bombardowanie wirusami - IMO ustawa
    jest rzeczywiście chora, ale chyba jednak nie aż tak ;-)

    BTW - ue nie jest najlepszym wzorem do naśladowania w zakresie
    antyspamu (i nie tylko zresztą), zwłaszcza że istnieją na świecie
    znacznie sensowniejsze rozwiązania zapewniające zarówno ochronę
    odbiorcom jak i nie blokujące przedsiębiorczości.

    Pix