  • Data: 2012-03-14 11:21:13
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak dziś pamiętam jak Video World wchodził do mojego rodzinnego miasta.
    > Z 5 wypożyczalni video które były, wszystkie elegancko wykosił "promocją",
    > które tamte nie były w stanie wprowadzić bo nie miały takiego kapitału.
    > A jak już wykończył, to elegancko i magicznie promocje się skończyły.
    > Konkurencja też. Duży może więcej, tym bardziej w świecie gdzie pieniądz
    > to władza.

    Po pierwsze, z pewnością monopolu Video Worlda nie ma do dziś, co jest
    dowodem na to, że monopole w katpitalizmie nigdy nie są trwałe
    (przynajmniej ja takiego przypadku nie znam).

    Po drugie, tenże rzekomy monopol był tylko w danym mieście. Czy w
    miastach ościennych nie mieliście innych wypożyczalni?

    I najważniejsze, dlaczego nie powstawały ponownie nowe? Na ile
    przeszkodą było to, że w PL tak naprawdę nie ma wolnego rynku
    (wspominane już płace minimalne, podatki ZUS, utrudniające rozpoczynanie
    DG itp.).

    --
    Liwiusz