    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sędzia tak może
    Date: Wed, 28 Apr 2010 20:54:41 +0200
    <4bc83709$0$17629$65785112@news.neostrada.pl> <hq9dji$23e$1@news.onet.pl>
    <1if4eak7hkj7v.1nr9pz3wjdqac$.dlg@40tude.net> <hqc7mr$ba7$1@news.onet.pl>
    <v...@4...net> <hqcunj$gl0$4@news.onet.pl>
    <11dm2ihpzhn6r$.1o043hh5fk8ti$.dlg@40tude.net>
    <hqd1a1$r1r$1@news.onet.pl> <8sbqakg19ntm.1ubltwcgok40g$.dlg@40tude.net>
    <hqecuc$qae$1@news.onet.pl> <y...@4...net>
    <hqffsc$t8n$1@news.onet.pl> <oxqp21y6yzmd$.10gy2useveaz9.dlg@40tude.net>
    <hqfi8i$4t7$1@news.onet.pl> <8...@4...net>
    <hqglua$mqv$1@news.onet.pl> <hqh02v$igt$1@news.task.gda.pl>
    <4bcc54e0$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
    <hqhls1$k9i$1@news.task.gda.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości

    > napewno bo co?
    > bo tak ci sie wydaje, czy moze jednak podeprzesz sie jakimis
    > weryfikowalnymi liczbami

    A jednak tak jest. Gdzieś (niestety nie pamiętam, gdzie) kiedyś czytałem, że
    BYŁY takie badania.
    Wykazały, że prawie w 100 procentach przypadków sąd przyznaje opiekę matce,
    bo "chociażby była pijaczką,
    to i tak będzie lepsza, bo to jednak matka". I nie przeszkadza w tym fakt,
    że inne badania (których źródła też nie pamiętam)
    przeprowadzone na świecie wykazały, że to dzieci wychowywane przez ojców
    wychodzą na o wiele lepszych ludzi.
    Obejżyj sobie świetny polski film "Tato". Tam jest samo sedno prawdy.
    Zresztą sam znam przypadki, gdzie opiekę
    nad dziećmi dostała matka pijaczka. Mamusia siedziała w knajpie nawalona jak
    autobus, a dzieciaki (3 i 4 lata)
    same w domu obsrane, brudne i głodne. Ojciec odwoływał się od wyroku, ale...
    "Bo to jednak matka".
    W końcu zarąbał cholerę siekierą. Dostał 6 lat, a po 3 wyszedł. A powinien
    dostać medal.
    W innym przypadku - mój znajomy - kierowca autobusu - dowiedział się, że jak
    on jest w trasie, to jego żona urządza imprezki ze znajomymi w domu. Kiedyś
    wrócił z trasy wcześniej, i ją na tym przyłapał. Założył sprawę o rozwod. Po
    rozwodzie starcił prawo opieki nad córką (kilkanaście lat) na rzecz matki,
    bo... No właśnie. "Bo to jednak matka". Sąd oprzytomniał dopiero,
    jak dostał dowody, że matka za pieniądze dawała córeczkę znajomym (sama
    zresztą też się puszczała).