    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy s?dzia tak mo?e
    Date: Sat, 15 May 2010 09:03:32 +0200
    <4bc83709$0$17629$65785112@news.neostrada.pl> <hq9dji$23e$1@news.onet.pl>
    <1if4eak7hkj7v.1nr9pz3wjdqac$.dlg@40tude.net> <4...@n...home.net.pl>
    <u...@4...net> <hqi1ji$5bn$1@news.onet.pl>
    <16duvag6bo6pz$.mt9ttde65en3$.dlg@40tude.net> <hqi84s$ubh$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net> <hqjhjn$dim$1@news.onet.pl>
    <1...@4...net>
    <hqm7r6$8n2$1@news.task.gda.pl>
    <1nnyl8d2j2ah1$.1b5584n33zlwm$.dlg@40tude.net>
    <hqni07$mr4$1@news.onet.pl> <a0g5aix7a4t8.1g98g6kbnxpmw$.dlg@40tude.net>
    <hqopuh$e1o$1@news.onet.pl> <hsjbpi$c1t$1@news.dialog.net.pl>
    <hsjlcv$erm$1@news.onet.pl> <4bed6e84$0$2582$65785112@news.neostrada.pl>
    <hsk6e0$3ku$1@news.onet.pl> <4bedccd0$0$19171$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2010-05-15 00:21, mvoicem pisze:

    > Nie przesadzam. Mówisz że warunkiem wystarczającym

    Przestań z tą matematyką.

    > do tego żeby nie
    > zajść w ciążę jest sama chęć kobiety. Niezależnie od tego czy popełni
    > błąd, jest uświadomiona itd....

    I uważasz, że prawo ma być prokobiece tylko dlatego, że gdzieśtam
    ktośtam z własnej winy czegoś nie dopilnował?

    > No to na moją znajomość logiki żeby tak było, każda kobieta chcąca
    > uniknąć zajścia musi a)stosować odpowiednią metodę antykoncepcji, b)być
    > w tym stosowaniu nieomylna.

    Nie nieomylna, a po prostu chcieć i uważać. Na poziomie dyskusji o
    całości społeczeństwa to wystarczy. matematyczne traktowanie świata to
    to żałosna niestety metoda niektórych usenetowych inżynierów. Napiszesz
    ,,wszyscy wiedzą w Polsce kim jest Lepper'' to wyskoczy taki i znajdzie
    jakiegoś upośledzonego ze wsi Mońki co nawet nie wie jak się nazywa i
    będzie wrzeszczał ,,nie wszyscy, nie wszyscy, uważaj na latające
    kwantyfikatory''.

    Na tym polega dyskusja, żeby nie szukać sztucznych przypadków.
    Znajdujesz mi jakąś babę ze wsi, która zamknięta przez ojca i męża w
    zagrodzie nigdy nie słyszała o antykoncepcji albo jest tak
    niedorozwinięta, że nie umie dopilnować tabletek ani pójść po spiralkę?

    > Co oczywiście jest nieprawdą - myślę że każdy zna chociaż jedną kobietę
    > która nie chciała zajść - a zaszła.

    No to teraz ja wyskoczę z kwantyfikatorem, bo nie każdy. Ja nie znam. I
    nie sądzę, żeby ta liczba była tak powszechna. Chyba że bierzesz pod
    uwagę osoby, które zaszły, ale nie stosowały antykoncepcji i teraz tylko
    tak mówią, że nie chciały.

    Ale naprawdę mówisz, że prawo (od tego wyszedł ten wątek) ma uwzględniać
    kobiety skrajnie niedouczone, niepełnosprawne, niefrasobliwe i karać za
    to mężczyzn? Zwłaszcza, że to co omawiamy to przypadek bardzo
    uproszczony na potrzeby dyskusji, czyli ,,facet mnie zmusił''. Wydaje mi
    się, że typowo jednak facet raczej nie będzie baby zmuszał do zajścia,
    więc będzie pomocą w dbaniu o niezajście, a nie przeszkodą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek