eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy musze oZUSowac przychod z faktury wystawionej wlasnemu pracodawcy??? › Re: Czy musze oZUSowac przychod z faktury wystawionej wlasnemu pracodawcy???
  • Data: 2006-09-30 22:01:01
    Temat: Re: Czy musze oZUSowac przychod z faktury wystawionej wlasnemu pracodawcy???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 30 Sep 2006, Piotr wrote:

    > Pytanie:
    > 1. Czy nie ma kruczkow prawnych (TAK JAK W UMOWIE O DZIELO), ze gdy jedynym
    > dochodem dzialalnosci gospodarczej sa dochody z faktur wystawionych firmie,
    > z ktora prowadzacy dzialalnosci gosp. ma stosunek pracy, to trzeba oZUSowac
    > te dochody???

    Nie chodzi o "kruczek" a o zasadę.
    Z faktu że pod umową pożyczki napiszesz "umowa o roboty budowlane" nie
    wynika, że będzie to umowa o roboty budowlane, nadal będzie to umowa
    pożyczki.
    Więc z tego że umowa będzie zawarta "w ramach DG" jeszcze nie wynika,
    że nikt nigdy nie będzie próbował wykazać że to JEDNAK nie była inna
    umowa - na przykład umowa o pracę.
    Jeśli umowa jest wykonywana "u siebie" - w swoim miejscu prowadzenia
    działalności, *bez nadzoru* ze strony pracodawcy, w żaden sposób nie
    objęta "harmonogramem pracy" - to na mój gust trudno uznać żeby
    ktoś postawił zarzuty.
    Ale jeśli polega na faktycznym wykonywaniu *pracy* (nawet różnej od tej,
    która jest w UoP) to może kiedyś być kłopot.
    Czasami np. ludzie się pokłócą i stają się cennym źródłem informacji
    dla PIP, ZUS, US i co tam jeszcze mamy ;)

    pzdr, Gotfryd