  • Data: 2010-05-21 19:43:27
    Temat: Re: Czy można uniknąc zachowku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 May 2010, Samotnik wrote:

    > Mylisz dwie rzeczy.

    To jedno.

    > Do podstawy obliczania zachowku wlicza się darowizny do
    > 10 lat wstecz (przynajmniej tak było kiedy ostatnio KC czytałem).

    A to drugie.
    Jeśli czytałeś KC już w tym tysiącleciu, to zweryfikuj treść
    z postem "witka" :) - tak dla "obcych", nie dla spadkobierców
    (upraszczając nieco).
    W przepisie są przecinki, a fakt odrębnego wymienienie "drobnych
    darowizn" (oddzielonych takim samym przecinkiem jak w oddzieleniu
    "dokonanych przed więcej niż dziesięciu laty" od "darowizn na rzecz
    osób nie będšcych spadkobiercami") ogranicza próby manewrów
    z interpretacją.

    pzdr, Gotfryd