  • Data: 2010-02-16 23:12:30
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Nieco wkurzony pisze:

    > Gdzie tak napisałem? Proszę mnie zacytować.

    Sam już nie wiesz, co piszesz?

    > Cały czas tłumaczę, że żadnego rozwiązania umowy nie było (chociaż tak
    > tłumaczy się, post factum, usługodawca), a jedynie nastąpiło zaniechanie
    > świadczenia usług na moją rzecz.

    Czyli co - nagle nie ma "sygnału na linii", a ty sobie siedzisz i
    czekasz na Godota, a potem idziesz prosto do sądu?

    Normalny człowiek przy braku usługi kontaktuje się z usługodawcą z
    pytaniem, co się dzieje (awaria może?) Jeśli się nie skontaktowałeś
    tylko od razu poszedłeś do sądu - to masz wyrok, na jaki zasługujesz, bo
    sąd wyczuwa w tym twoją złą wolę (i wtedy działa Art.5KC). Jeśli się
    skontaktowałeś i powiedzieli, że umowę wypowiadają to kłamiesz, że nie
    wypowiedzieli.

    OPISZ... WRESZCIE... KROK... PO... KROKU... CO... ZASZŁO!!!

    CZY TY WIDZISZ, CO SIĘ DO CIEBIE PISZE?

    > Umowa zatem trwa - a po prostu usługodawca ze
    > swoich zobowiązań się nie wywiązuje. Rachunki? Wszystkie, które otrzymałem -
    > opłaciłem. Gdybym dostawał je dalej - też bym opłacił.

    Generalnie w umowach jest klauzula, że czy dostajesz faktury czy nie -
    płacić i tak musisz.

    > Widzisz tu jakąś sprzeczność?

    Skoro płacić przestałeś, to de facto przyjąłeś do wiadomości, że umowy
    nie ma.

    > A co budzi Twoje wątpliwości w poście inicjującym wątek?

    Wszystko.

    > § 2. Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za
    > zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie
    > powinno być stwierdzone pismem.

    Powinno. I zero ustawowych konsekwencji braku spełnienia tej powinności.

    > No, to ma być "stwierdzone pismem" - czy nie ma być? Czy złamanie tego
    > paragrafu KC (czy jakiegokolwiek innego) jest dozwolone - czy też łamanie
    > postanowień KC jednak dozwolone nie jest?

    Sprzedaż pojazdu mechanicznego powinieneś zgłosić do wydziału
    komunikacji w ciągu 30 dni.

    Jak myślisz, co grozi komuś, kto tego nie dopełni i dlaczego nic?

    > Czy są może jakieś sankcje za łamanie postanowień KC - czy takowych nie ma?

    Jak nie ma napisanych - to nie ma.