  • Data: 2010-02-17 07:08:23
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Al Kwasone <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nieco wkurzony napisał(a):

    > Nie bardzo to, przyznam, rozumiem - bo według mnie jest różnica pomiędzy:
    > "powinno być na piśmie", a: "może być na piśmie, ale wcale nie musi".
    Słowo "powinno" jest tutaj tzw. haczykiem, kruczkiem prawnym. Jeśli nie
    określono sankcji za naruszenie wskazanej formy to można się do niej nie
    stosować. Gdyby forma pisemna miała być wiążąca to byłoby: "należy
    sporządzić na piśmie pod rygorem nieważności". Zastanów się, czemu
    zapisano "powinno", co można tłumaczyć "jest pożądane", "wskazane" - a
    więc zalecenie, a nie wymóg bezwzględny.

    > Wygląda na to, że na obecnym etapie niczego tu się nie dowiem - i muszę czekać
    > na uzasadnienie wyroku, gdzie - jak się domyślam - będą odwołania do jakichś
    > konkretnych przepisów.
    Obyś się nie zawiódł.

    > Jeszcze raz zaznaczam, że prawnik Federacji Konsumentów podzielił mój pogląd,
    > i że dla mnie sens tego zapisu, jako obowiązku dla obu stron, jest raczej
    > oczywisty. Jeśli nie - po co w ogóle wstawiać taki zbędny "ozdobnik"?

    Żeby klienta wpuścić w maliny. wyrobić fałszywe przekonanie, że jego
    interesy są zabezpieczone.
    AK