  • Data: 2014-05-14 17:20:24
    Temat: Re: Czy Polska to państwo prawa
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-14 14:25, Andrzej Lawa wrote:

    > Wziąć koparkę, usunąć beton i krzyż w cholerę, krzyż oddać na złom
    > (będzie na pokrycie kosztów operacji), ogrodzenie postawić solidne i we
    > własnej granicy bez ustępstw dla dewotów. Małą kościół to niech sobie do
    > niego łażą, jak nie mają nic innego do roboty.
    >
    > A na przyszłość traktować wszystkich naruszających mir domowy stosownie
    > - wezwać do opuszczenia ogrodzonego terenu, a w razie odmowy opuszczenia
    > wezwać policję z informacją jacyś bandyci/wariaci na teren się wdzierają.
    >
    > W razie kierowania gróźb - nagrywać i zgłaszać policji. Jeśli
> [...]

    Te bzdury A.Ławy to dowód, ze opinia, iz wielokrotni kryminalisci
    rzekomo "znają się paragrafach" jest z gruntu błędna,- to co A.Ława ci
    "radzi" niechybnie zaprowadzi cię na znane mu dobrze miejsce, tj. na
    ławę oskarżonych i narazi na zapłatę solidnego odszkodowania.
    Samowolne zmienianie ogrodzenia, nie mówiąc już o oddawaniu krzyża na
    złom to klasyczny przykład łamania art.344 KC. Prawo polskie przewiduje
    bezwzględny zakaz naruszania posiadania bez względu na to, czy posiadacz
    jest w dobrej czy złej wierze oraz czy posiadanie jest samoistne czy
    zależne. Zgodnie z art. 344 kodeksu cywilnego posiadaczowi, którego
    posiadanie zostało naruszone, przysługują tzw. roszczenia posesoryjne,
    na które składają się roszczenie o przywrócenie stanu poprzedniego i
    roszczenie o zaniechanie naruszeń. Należy zaznaczyć, że roszczenie takie
    nie jest zależne nawet od zgodności posiadania ze stanem prawnym i służą
    one każdemu posiadaczowi, niezależnie od charakteru posiadania. Ochrona
    sądowa przysługuje posiadaczowi wtedy, gdy inna osoba, nie wyłączając
    właściciela, naruszyła samowolnie jego posiadanie. Naruszenie to może
    mieć dwojaką postać: pozbawienia posiadania lub zakłócenia posiadania.
    Stosownie do tego również roszczenia posesoryjne (żądanie przywrócenia
    posiadania i zaniechania jego naruszeń) mogą mieć także dwojaką postać:
    mogą być roszczeniami o przywrócenie stanu poprzedniego (np. żądanie
    zwrotu nieruchomości) lub o zaniechanie naruszeń (żądanie wydania zakazu
    wchodzenia na działkę posiadacza). Wnieść pozew może tylko posiadacz w
    terminie roku od chwili naruszenia posiadania. Pozwanym może być
    natomiast ten, kto dopuścił się naruszenia, jak i ten, na którego
    korzyść nastąpiło naruszenie posiadania.
    A więc przywrócić twoj stan posiadania prawomocnie i zgodnie z prawem
    może jedynie sąd ( a potem, na mocy wyroku, ewentualnie komornik)

    Dalszych idiotyzmów A. Ławy, a w szczególnosci zalecenie uzywania
    czarnoprochowej broni przeciwko chętnym do modlitw przy tym krzyżu nie
    skomentuję, bo nie jestem psychiatrą;-)