eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzas reakcji na odrzuconą reklamacj › Re: Czas reakcji na odrzuconą reklamacj
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czas reakcji na odrzuconą reklamacj
    Date: Sun, 13 May 2007 19:03:48 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 27
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <k...@z...router>
    References: <f26okb$2cl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1179054899 8469 218.186.227.152 (13 May 2007 11:14:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 May 2007 11:14:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:461108
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 13.05.2007 RS <a...@o...pl> napisał/a:
    > Witam wszystkich obecnych, moje dwa pytania dotyczą stosunku między
    > przedsiębiorcą a konsumentem.
    > 1) Po negatywnym rozpatrzeniu reklamacji, ile konsument ma czasu na reakcję
    > (np. wysłanie ponownego pisma do przedsiębiorcy z dodatkowymi argumentami
    > oraz z informacją o ewentulanym składaniu sprawy do sądu) i z jakiej
    > podstawy prawnej taki termin wynika?

    Nie ma określonych specjalnie w tym celu terminów. Nie ma też obowiązku
    informowania o pozwie.

    > 2) Po okresie dwutygodniowego zwodzenia konsumenta, przedsiębiorca
    > ustosunkował się pisemnie (negatywnie) do reklamacji dopiero 15 dni od
    > momentu jej przyjęcia podczas gdy, jak wiadomo, miał na to 14 dni. Jak w

    Te 14 dni to w praktyce dni 15 a nawet może być dłużej. Pierwszy dzień się
    nie liczy. Ostatni liczy się do końca. Jeśli ostatni jest uznany ustawowo
    za wolny od pracy, termin upływa dnia kolejnego.

    > praktyce (jakim pismem) można wyegzekwować swoje prawo do wymiany wadliwego
    > sprzętu na nowy - żądanie to oczywiście było ujęte w skutecznej prawnie
    > reklamacji (ze wszystkimi niezbędnymi elementami).

    W praktyce żadnym. Jak się sprzedawca uprze to zostaje tylko sąd.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1