eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzas reakcji na odrzuconą reklamacjRe: Czas reakcji na odrzuconą reklamacj
  • Data: 2007-05-13 11:03:48
    Temat: Re: Czas reakcji na odrzuconą reklamacj
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 13.05.2007 RS <a...@o...pl> napisał/a:
    > Witam wszystkich obecnych, moje dwa pytania dotyczą stosunku między
    > przedsiębiorcą a konsumentem.
    > 1) Po negatywnym rozpatrzeniu reklamacji, ile konsument ma czasu na reakcję
    > (np. wysłanie ponownego pisma do przedsiębiorcy z dodatkowymi argumentami
    > oraz z informacją o ewentulanym składaniu sprawy do sądu) i z jakiej
    > podstawy prawnej taki termin wynika?

    Nie ma określonych specjalnie w tym celu terminów. Nie ma też obowiązku
    informowania o pozwie.

    > 2) Po okresie dwutygodniowego zwodzenia konsumenta, przedsiębiorca
    > ustosunkował się pisemnie (negatywnie) do reklamacji dopiero 15 dni od
    > momentu jej przyjęcia podczas gdy, jak wiadomo, miał na to 14 dni. Jak w

    Te 14 dni to w praktyce dni 15 a nawet może być dłużej. Pierwszy dzień się
    nie liczy. Ostatni liczy się do końca. Jeśli ostatni jest uznany ustawowo
    za wolny od pracy, termin upływa dnia kolejnego.

    > praktyce (jakim pismem) można wyegzekwować swoje prawo do wymiany wadliwego
    > sprzętu na nowy - żądanie to oczywiście było ujęte w skutecznej prawnie
    > reklamacji (ze wszystkimi niezbędnymi elementami).

    W praktyce żadnym. Jak się sprzedawca uprze to zostaje tylko sąd.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1