    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cyfra+ - jak walczyc?
    Date: Sun, 15 Dec 2002 20:26:16 +0100

> [...]
    > emisji moglem byc w algierii na placowce prawda?).
    > majac wykupiony dany pakiet z polsatem i innymi programami nagle
    zobaczylem
    > ze ich nie ma, tak wiec napisalem pisemko(listem poleconym) o
    niedotrzymaniu
    > warunkow umowy przez C+ i uwazam ja za nieaktualna, przy czym poprosilem o
    > przeslanie nowej umowy celem zapoznania sie z nia i ewentualnego
    > zaakceptowania przezemnie. niestety niedoczekalem sie na odpowiedz ze
    strony
    > C+ tak wiec olalem ich tak jak oni mnie.

    A jak wysłałeś to pismo. Normalne listy lub faksy u nich wyparowują. Ja z
    nimi rozmawiam tylko za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Te im nie ginął.

    > czy czekac dalej na odpowiedz?
    > czy moze napisac kolejne pismo, jesli tak to jakiej tresci?
    > a moze dalej ich olewac(co najbardziej mi pasuje)?

    Wyslij im kolejne krótkie pismo, dołaczając tamto sprzed roku i żądając
    odpowiedzi.

    > w koncu co to jest firma windykacyjna KRUK, jakie ma podstawy do
    > egzekfowania moich zaleglosci na rzecz C+(nie przeslali zadnego
    > pelnomocnictwa)?

    Firma KRUK jest ogóle dziwna. Faktem jest, że jej poważną bronią jest to, że
    jest duża. Mając potężną bazę wierzytelności mogą dokonywać ich kompensat.
    Ale niekiedy idą na łatwiznę. Na pismo z KRUK-a przesłane zwykłym listem
    możesz albo w ogóle nie zareagować, albo odpisać im, że nic im nie jesteś
    winien i nigdy nie byłeś. Jak przejęli cesją od kogoś wierzytelność, to
    niech się nauczą powiadamiać zgodnie z prawem cywilnym dłużnika o zmianie
    wierzyciela. Widziałem już kilka pism od nich i niestety odnoszę wrażenie,
    że po prostu próbują zastrasz klienta. Jak się to nie udaje, to dopiero
    wówczas zaczynają myśleć, jak to zrobić zgodnie z prawem.