  • Data: 2002-12-15 19:19:22
    Temat: Re: Cyfra+ - jak walczyc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > - czy osobe, ktora nie jest juz moim klientem (rozwiazana umowa) mam prawo
    > obarczac wymyslonymi przeze mnie oplatami? Tzn. sprzedaje swoje uslugi
    > firmie X zgodnie z umowa. Umowa przestaje obowiazywac (wygasa, zostaje
    > rozwiazana) a ja wymyslam, ze firma X jest mi winna "kare umowna" 1 mln zl
    > za to, ze nie oddala mi w terminie dni 14 dwoch pozyczonych im dlugopisow
    > oraz tasmy klejacej i nadal domagam sie ich zwrotu + kary?
    > - jaka jest wartosc taka dekodera (standardowy Phlips z Wizji TV) i czy
    > istnieja jakies przepisy dot. wysokosci kar w odniesieniu do wartosci

    Można, pod warunkiem że wynika to albo z przepisów prawa, albo z samej
    umowy. Zauważ, że gdyby tak nie było, to doszłoby do potwirnego zamieszania.
    Gość pożycza od Ciebie samochód, a następnie wypowiada Ci umowę i ...
    samochodu nie oddaje, bo umowa nie obowiązuje.

    > - czy mozna sobie ot tak rozwijac umowy na zasadzie "integralna czesc
    umowy
    > to regulamin, ktory zmieniamy do woli". przysylania listem zwyklym
    > regulaminu z klauzula, ze jak sie nie zgadzam to mam 7 dni na rozwiazanie
    > umowy i zwrot dekodera itp.

    Tak, dopuszcza to kodeks cywilny, z tym, że termin odmowy przyjęcia nowych
    warunków liczy się od chwili doręczenia Ci informacji o zmianie (wyjątek
    stanowią banki). Skoro CYFRA przesyła te powiadomienia zwykłymi listami, to
    w zasadzie zawsze możesz się powołać na to, że list dostałeś dopiero
    wczoraj. Ewentualne zaprzeczenie w zasadzie nie jest mozliwe, bo w końcu
    nikt nie ewidencjinuje na poczcie zwykłych listów, a gdyby nawe, to mógł sie
    "przykleić" do skrzynki. Właśnie wykorzystanie tego ich błedu proponowałem w
    poprzednim mailu.

    > - dlaczego wystawiono mi "note ksiegowa" a nie "fakture vat", dlaczego
    nota
    > ta jest platna w terminie dni 14 od wystawienia, wyslana 12 dni pozniej, a
    > zostaje mi doreczona w dniu uplywu tego terminu?

    A tego, to już do końca nie rozumiem. Domyślam się, że nota obejmuje kilka
    należności. Faktury wysłali Ci pocztą wcześniej. Nie mogą wystawić drugiej
    faktury zbiorczej na te należności, bo musieliby zapłącić dwa razy VAT.

    > Sprzet stoi w domu, odlaczony, sprawny, nawet z instrukcja obslugi i
    > pudelkiem. Po prostu nie mialem czasu odniesc i oddac - tylko tyle. Nie
    > zamierzam go ukrasc, nie zepsulem go, nie sprzedalem karty na bazarze...

    Powinni Ci być wdzięczni. Odnieś im teraz, mówiąc, że wezwanie dostałeś
    wczoraj i tyle. Kilku znajomych obroniłem przed nimi. Jak dostają sprzęt, to
    zazwyczaj resztę odpuszczają. Tylko to potwierdzenie dla nich wyślij jakoś
    inteligentnie, najlepiej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    > Nie podpisywalem niczego od momentu podpisania umowy z Wizja TV. A tam nie
    > bylo mowy o "karach umownych" itp.

    Ale oni gdzieś w połowie tego roku zmienili regulamin. Przesyłali go
    listownie przy okazji bodaj nowych kart CYFRY. nie wiem jak było WIZJI, bo
    ja od początku byłem w CYFRA+.