    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co ta matka robi w areszcie???
    Date: Wed, 10 Jul 2019 22:00:02 +0200
    <a...@w...eu> <5d248615$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d24aa33$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d24ba65$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d24e580$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...home>
    <5d263645$0$528$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu .07.2019 o 21:02 nadir <n...@h...org> pisze:

    > OK, ale skoro w ciągu 48 godzin nikt nie podjął się czynności z
    > wnioskiem do sądu, to czy te kolejne 24h zatrzymany nie powinien być już
    > niezatrzymywany i czekać w domu?

    Kombinujesz :)
    Pisałem - oba terminy są niezależne, zatem po 48 godz. można zatrzymać na
    24 godziny w oczekiwaniu na decyzję sądu.
    Jeśli wniosek do sądu nie wpłynął w czasie 48 godzin, to musi zostać
    zwolniony do domu.

    Jeśli po tym czasie nagle prokurator jednak zdecyduje się na wniosek
    aresztowy, to niby dlaczego podejrzany miałby nie czekać na decyzję w
    areszcie?
    To są dwa, niezależne od siebie zdarzenia.

    Jest zabawniej - przecież teoretycznie może znów zostać zatrzymany na 48
    godzin, z perspektywą na kolejne 24 godziny w oczekiwaniu na decyzję sądu.
    Milicja potrafiła tak wielokrotnie...

    Oczywiście każde zatrzymanie podlega zażaleniu (Art. 246 KPK), które
    rozpatruje sąd :)

    Istotniejszym problemem jest mechaniczne, mawiają "blankietowe" stosowanie
    aresztu przez sąd.
    Dlatego prokurator rzadko będzie miał wątpliwości, skoro sąd dla
    bezpieczeństwa i tak klepnie wniosek.

    Ta niezależność obu zdarzeń powoduje też, że jeśli policja/prokurator
    "oszczędzili" kilka godzin z owych 48h, to sąd nadal ma tylko 24h na
    rozpatrzenie wniosku aresztowego.

    --
    Trefniś