    From: RadoslawF <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Date: Tue, 09 Feb 2010 18:28:30 +0100
    <hkj423$uhb$1@node1.news.atman.pl> <NUdbn.22196$8K4.3089@newsfe15.ams2>
    <hkk2hn$5lp$1@node1.news.atman.pl> <hkk4dd$r9m$3@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <hkk5ld$64g$1@node1.news.atman.pl> <Lmkbn.111141$2R.14151@newsfe11.ams2>
    <hkkn4r$8p4$1@node1.news.atman.pl> <Z1mbn.203613$4N3.90630@newsfe06.ams2>
    <hkm5a4$obt$1@node2.news.atman.pl> <MDBbn.56702$EP5.20208@newsfe01.ams2>
    <11ve514o151c0.d4sjli29desx$.dlg@40tude.net>
    <hkncg8$k60$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <hkpedo$utc$1@node1.news.atman.pl>
    <Tm1cn.25893$_p.6558@newsfe04.ams2> <hkr0vh$8gu$1@node1.news.atman.pl>
    <4Zccn.3410$5n1.225@newsfe01.ams2> <hkromm$cct$1@node1.news.atman.pl>
    <pMfcn.66937$kR2.12643@newsfe05.ams2>

    Dnia 2010-02-09 17:08, Użytkownik pmlb napisał:

    > Gowno prawda!
    > Srednia oczekiwania na mieszkanie to ok 5-7 lat.
    > Byly odchyly jak piszesz z 18 lat ale to dotyczylo Warszawy i
    > atrakcyjnych lokalizacji.
    > W Tychach mieszkanie dostawales od zaraz:)
    > W Niektorych miejscach czekalo sie na mieszkanie tyle ile trwal proces
    > jego budowy.
    > Natomiast na Truskawiu na mieszkanie czekalo sie i 25 lat.
    > Co nie zmienia faktu, ze mogles sobie kupic mieszkanie bez zadnego
    > problemu.
    > Bo mowiac o czekaniu na mieszkanie mowimy o mieszkaniu w 100% darmowym.

    Piszesz o czymś o czym nie masz pojęcia.
    U mnie w mieście czekało się tyle i niewielu doczekało.

    > Koleja bzdura, zmienil sie ustroj i teraz na mieszkanie czeka sie nie
    > mniej niz 50 lat:))
    > Ostatnio tak jakis madry z gdanska powiedzial, ze na mieszkanie
    > komunalne czeka sie ok 50 lat:)))

    Teraz się nie czeka tylko kupuje, ewentualnie jak ktoś chce
    nowe to czeka dokładnie tyle ile trwa cykl budowy.

    > Jasne Ty zapracowales! Twoi rodzice dostali mozliwosc wykupienia
    > mieszkania za bezcen. Dostali go za darmo a potem go wykupili za pare
    > zlotych...

    Moi rodzice wykupili swoje, ja na swoje zapracowałem.
    W latach dziewięćdziesiątych pracowałem na dwa etaty i się
    dorobiłem. Nie stałem w bramie czy prześwicie i traciłem
    czas na picie wina jak ci którzy dzisiaj zamarzają a których
    tak żałujesz.

    > Za PRL-u ludzie tez pracowali, jak bys nie wiedzial, poza leserami z
    > solidarnosci ktorzy w kolko tylko strajkowali.
    > I tez dostawli mieszkania. Kupic mozna bylo zawsze i ceny byly nizsze
    > niz dzis. W okresie 1980-1989 by kupic takie w bloku w warszawie
    > mieszkanie nalezalo popracowac ok 8 miesiecy w UK... ile dzis trzeb
    > apracowac na podobne?

    Ale żeby dostac zgode na prace w UK trzeba było być współpracownikiem
    UB/SB czy innej swołoczy lub zrzec się obywatelstwa.
    Więc nie pierdziel że mógł to każdy zrobić.
    Od stanu wojennego był szlaban na paszporty który nie dotyczył
    czerwonej hołoty więc o nim zapominasz.

    > Obrazasz ludzi biednych, nie kazdy biedny to pijak tak samo jak nie
    > kazdy, ktory sie tak wypowiada to inteligent.
    > Czasami ludzie pija by usniezyc bol, by smierc byla mniej bolesna - to
    > trudno tobie zrozumiec.
    > Za dnia osrodki sa zamkniete. A za dnia potrafi byc i -15! Posiedz przez
    > 12 godzin na takim swiezym powietrzu... W niedziele przedsiwateczna 09
    > zamarzlo za dnia 14 osob.
    > Zrozum, ze oni pija by nie czuc bolu...

    Łżesz. Oni piją bo są alkoholikami.

    > Są fabryki, faktycznie jest ich mniej niż kiedyś ale i ten szmelc
    >
    > Daj jakis przyklad na ten szmelc?
    > A co te fabryki dzis produkuja i kto z tego czerpie zyski?

    Fabryka Della produkuje laptopy, fabryka goodram produkuje
    pamięci. Zyski czerpią własciciele i akcjonariusze, RP
    dzięki podatkom i pracownicy dzięki pensjom.
    I tak powinno być.

    > Wojska bylo wiecej, bo wojsko bylo obowiazkowe i trwalo 2 lata a w
    > czasie Stanu Wojennego 3 lata.
    > Dzis wojsko nie jest juz obowiazkowe, widzisz nawet wojsko rozwalono...
    > Policje, mialme na mysli police, CBA, CBS, Policje Skarbowa i jeszcze
    > inne. Kazda z uprawnieniami by ci w dupe nakopac i napluc. Tyklko czekac
    > az ktores z tych formacji zacznie sie prywatyzowac:)

    Ale może jednak sprawdź ile ich naprawdę było.

    > Glupek jestes.

    Sam jesteś głupek nie potrafiący pogodzić się z faktami.

    > W kopalni strzelano, owszem, tragedia, za ktora odpowiada aktyw
    > solidarnosci!

    To co aktyw solidarności strzelał ?

    > Dlaczego aktyw solidarnosci kazal tym gornikom rzucac kulkami z lozysk w
    > gliny?
    > Oberwanie taka kulka moze skonczyc sie smiercia. Nie bronie Glin za
    > otwarcie ognia, ale tez nalezy zauwazyc, ze zginelo tam 9 osob! Nie 900
    > czy 9000 ale 9! To moiwac jezykiem Bylego ministra Tomaszewskiego straty
    > minimalne do zaakceptowania. Przypominam ci, ze z rak policji dzis gnie
    > wiecej ludzi w ciagu roku.

    To dlaczego od tych kulek żaden mundurowy nie zginą ?

> [...]
    > Partyjniacy podlegali tym samym zasadom, akademiki byly za darmo, tez
    > dawane w scisle okreslonych kryteriach.
    > Byc moze dzieci osob z pierwszych stron gazet maly bardziej lagodne
    > kryteria, ale tez musialy sie czyms wykazac bo inaczej wstyd na caly
    > swiat...
    > Poza tym ich dz\ieci raczej w Polsce nie studiowaly, ulubiony kierunek
    > to USA.
    > Dzis natomiast to masz racje... dzis wystarczy synek coreczka radnego i
    > cala uczelnia na bacznosc...
    > Skoro Buzek mia doradcow w gabinecie premiera 20-sto letnich chlopakow

    Tak punkty były bardzo cenione. Służyły do wsadzania na studia
    idiotów którzy sami nie potrafili skończyć szkoły średniej
    ale którzy mieli odpowiednio postawionych czerwonych rodziców.

    > Bo byla...

    W demoludach chyba.

    > Jasne a do tego snieg, deszcz i meteory... a poza tym to polacy sa
    > najlepszymi kierowcami...

    Przyznam że nie wszyscy. Tacy jak ty z intuicyjną interpretacją
    kodeksu drogowego na pewno nie są.

    > No zwlaszcza, ze pierwszym postem w tym temacie bylo moje pytanie, na
    > podstawie tego, ze ZNTK Poznan nie plci przez 3 miesiace pensji...
    > Faktycznie...
    > Jak firma nie ma zlec to znaczy, ze zarzad lub wlasiciel sie nie nadaje
    > na biznesmena - koniec kropka.
    > Podwyzki,.... jasne, na razie to coraz wiecej czytam o tym, ze ludzie
    > pensji wcale nie dostaja...

    Nie zasłaniaj wyjątkowymi przypadkami obrazu całości.

    > Kolejne bzdury wygadujesz.
    > Ktos ci zle powiedzial, lub popatrzyles na tabelki mowiac w prost zjebane.
    > Podaj cene tego telewizora i jaki to byl?
    > To samo innech rzeczy wymienionych przez ciebie a napisze ci ile
    > kosztowalo a ile siw wowczas zarabialo!
    > Pierwszy komupter: napisz jaki? Ja tez kupilem w 1983 roku ZX Spectrum z
    > magnetofonem, chetnie porownam ile ja dalem a ile ty:)

    Atari65XE + magnetofon + 2 yoje = 170 dolarów w peweksie.
    Średnie zarobki miesięczne w kraju były przeliczane na 15 dolarów.

    > I bulka tez kosztowal 3 miesieczna pensie - debilu...

    Sam jesteś debil. Ale skoro twierdzisz że bułki były takie drogie
    to nie będę się sprzeczał. :-)

    > W kazdym domu byl TV (moze nie kolorowy bo to wowczas bylo nowowcia) od
    > lat 1955 praktycznie kazdy dom mial minimum po dwa radia, magnetowfon,
    > adapter...
    > Ci co lubieli sluchac muzyki mieli ladne sprzety, ci co muzyke
    > traktowali tylko jako tance zdawalili sie byle grajami.
    > I nie kosztowlao to kilku pensi debilu!

    podałem ci debilu cenę radia zwykłego i stereo.
    Nie zauważyłeś tego ?

    > Napisz ceny jakie byly i srednie wynagrodzenia Bo takie pierdoilenie za
    > ile pensi mozna kupic telwizor to tylko debile z PO i piS potrafia.
    > Dzis: za TV trzeba oddac minimum 6 pensji, za radio tranzystorowe prawie
    > jedna, za stereofoniczne kilka pensji. Za komputern prawie roczna - sa
    > jakies zmiany?

    > Maluch to ok 70k zl. Srednia pensja w tych czasach to jakies 4 do 6
    > tysiecy zl. Czyli liczac bezposrednio za ok rok-poltorej mozna bylo
    > kupic nowego malucha. - cos jeszcze?

    Licz prawdziwą cenę sprzedaży a nie cenę dla zasłużonych
    komuchów cwaniaczku.

    > Dzis najtanszy nowy samochod to ok 30kzl czyli liczac srednie 1800zl
    > wyjdzie ci ok. 16 miesiecy.
    > Mieszkania nie mogles kupic... oj biedaczysko... A kto ci zabronil? Za
    > malo pieniazkow czy co?
    > Za PRL-u wystarczylo popracowac na tak zwanym zachodzie pol roku by
    > kupic dom w Posce baranie.
    > Dzis trzeba na to pracowac 30 lat.

    Mnie nazywasz debilem a poczytaj co napisałeś wyżej.]
    Średnia miesięczna pensja 1800zł
    I wedle ciebie dziś TV to 6 pensji czyli 10 800zł
    Komputer roczna pensja czyli 21 600zł
    Mam tylko jedno pytanie pijesz czy bierzesz jakieś prochy ?

    > No wlasnie a ja twierdze, ze nie. Poza tym napisz kiedy w polsce byla
    > komuna? Bo ja nie wiem?
    > Moze mylisz socjalizm z komuna? Ale to by oznaczalo, ze masz problem ze
    > zrozumieniem znaczenia slow!

    To co twierdzisz to podliczyłem wyżej.
    Fajny komputer masz za te dwadzieścia tysięcy, czy może to
    jednak kolejna twoja bajka ?