  • Data: 2006-01-10 20:09:07
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. ja swojego plecaka nie zamierzam nikomu udostepniac, zatem
    > sklepikarzowi oraz jego siepaczom wara od niego.

    Słusznie. Wyobraź sobie że w drugą stronę działa to identycznie. Tak długo jak
    sklep jest Tobie udostępniony możesz wejść, jeśli właściciel mówi stop - to wara Ci
    od sklepu ;)

    > 2. jesli sklepikarz zamknie sklep - przestaje go udostepniac
    > jezeli udostepnia swoj sklep i towar klienteli, nie ma prawa ograniczac
    > mojej wolnosci w imie swojego widzimisie.

    Teraz ja zabawię się jak Ty wcześniej: Podaj podstawę prawną która mu tego
    zakazuje :)

    Skoro może sklep zamknąć dla wszystkich to tym bardziej może dla konkretnej
    osoby. I wcale nie musi tego robić przez zatrzaśnięcie drzwi. W kulturalnym
    społeczeństwie wystarczy poprosić o opuszczenie pomieszczenia.

    A Twoja wolność, jak wolność każdego innego, podlega dość licznym - legalnym -
    ograniczeniom.

    > mylisz pojecia, gdyz ja nikomu nie udostepniam domu,

    Nikt Cię nigdy nie odwiedza w domu, w Twojej własnej firmie etc.? ;)
    A jeśli odwiedzi to czy siedzi ile chce i robi co chce? Czy jednak wypada mu się
    liczyć ze zdaniem właściciela?

    > zatem nie naruszam niczyjego posiadania

    Tak długo jak długo właściciel Cię nie wyprosi. Kiedy Cię wyprasza, a Ty nie
    reagujesz, zaczynasz naruszać.

    > tak? a w ktorym to miejscu kc nakazuje mi okreslone zachowanie?

    Podałem Ci już stosowne przepisy, które dają właścicielowi pełne prawo by
    legalnie usunąć Cię ze swojego sklepu.

    > nie zauwazyles, ze zmuszanie do czegos takiego podpada pod inny kodeks?

    Tylko o ile jest bezprawne. Bez elementu bezprawności czynu ten inny kodeks nic
    tu nie ma do rzeczy. A właściciel korzystając z przysługującej mu ochrony
    posesoryjnej przeciw niepożądanej osobie na jego własności, działa w granicach i
    na podstawie prawa.

    > jesli dziecko, ktore za chwile sie zsika i stan wyzszej koniecznosci sa
    > tym samym, to ja jestem perska ksiezniczka.

    Na zdrowie.
    Osoba umyślnie potrącająca inne osoby, wpadająca na nie - formalnie wypełnia
    znamiona przestępstwa naruszenia nietykalności cielesnej (art. 217 k.k. lub tuż
    obok - pamięć może mnie zawodzić). Ale jeśli okaże się że biegła z dzieckiem do WC
    aby nie zlało się w gacie, można jak najbardziej rozważac, czy nie ma w takiej
    sytuacji stanu wyższej konieczności :)
    Pozostaje ocenić czy jest proporcjonalność dobra poświęconego (nietykalność
    cielesna osób potrąconych) i tego które jest przez babkę było chronione (mienie w
    postaci suchych, niezniszczonych majtek, a może zdrowie dziecka, jeśli potem z
    mokrymi gaciami miałoby paradować po dworze - a mamy styczeń ;))

    > a jak sobie ochroniarz wymysli, ze np. co druga babcia ma do kasy skakac
    > "zabkami" to rowniez ma sie temu podporzadkowac?

    Nie musi, a właściciel sklepu tego od niej nie wyegzekwuje. Babcia może zresztą
    pójść do innego sklepu. Analogicznie jednak babcia nie wyegzekwuje wejścia na
    cudzą własność bez zgody właściciela. I kólko się zamyka :)

    Trzeba jednak pamiętać, że w wypadku wymagania poruszania się "żabką" w grę
    może wchodzić sprzeczność takiego wymogu z zasadami współżycia społecznego
    (art. 5 k.c.). Zależałoby to od tego czy właściciel potrafiłby w sposób zasługuijący
    na uwzględnienie uzasadnić potrzebę poruszania się "żabką".

    > a na jakiej podstawie?

    A po co Ci to? Przecież Ty i tak wiesz swoje ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info