  • Data: 2003-02-03 22:59:23
    Temat: Re: Bezprawne alimenty
    Od: "Aleksander" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:b1mnvr$7ho$1@absinth.dialog.net.pl...

    > ZUS wyplacajac alimenty będzie chciał odzyskać wypłacone kwoty i panu
    grozi
    > sprawa karna za zobowiązania wobec skarbu państwa ...

    Wiem że to wszystko nielegalne, dlatego chcę to zatrzymać jak najszybciej.
    Wcześniej ze względu na wiek, nie za bardzo mogłem.

    > alimentów nie można sie zrzec ...jedynie można ich nie egzekwować ...

    Czyli do zaprzeczenia ojcostwa alimenty te będą wypłacane, czy chcę czy nie?

    > dopóki
    >
    > art. 70 k.r.o dziecko może wnieść o zaprzeczenie ojcostwa w ciągu trzech
    lat
    > od osiągnięcia pełnoletności..

    Moja matka wnosiła ( a jakże) swego czasu o podwyższenie alimentów. Kontaktu
    z "fałszywym" ojcem nie udało się nawiązać, a sprawa ciągnęła się chyba
    jakieś dwa lata... Dlatego chciałem "tymczasowo" zatrzymać tę bezprawną
    wypłatę, dlatego właśnie że znam stan faktyczny i nie chcę żeby kogokolwiek
    obciążał ( mnie także)

    > Nie ma praktycznie
    > coś
    >
    > j.w powództwo może wnieść również prokurator ...pozew nalezy wniesc do
    sądu
    > rejonowego,którego okregu zam.pozwany art. 16,17 pkt 1 i art.27 §1
    > k.p.c.Jezeli pozwany nie ma miejsca zamieszkania w Polsce ,własciwy jest
    sąd
    > wg.jego miejsca pobytu w Polsce a gdy nie jest ono znane lub nie lezy w
    > Polsce według ostatniego miejsca zam. pozwanego w Polsce art.28 k.p.c .
    Gdy
    > brak jest podst. do wytoczenia powództwa według podanych
    przepisów,powództwo
    > wytacza się przed sądem miejsca zam.powoda art.42 k.p.c pozew w 5 egz.

    > to nie kwestia udania się tylko załatwienia sprawy sprawiedliwie i zgodnie
    > prawem ...

    > Czy to obciąży moją matkę, której
    >
    > troche to dziwne ...a czy obciąży to zależy od mężczyzny ,który
    niesłusznie
    > ponosił koszty w wyniku rozstrzygniecia sprawy...

    Właśnie. Bardzo proszę o wyjaśnienie. Załóżmy że ujawnia się, iż moja matka
    w czasie mojej niepełnoletności, ale w moim imieniu pobierała latami
    pieniądze ZUS-u. Kto ma sprawę karną, ja czy ona? A co jeśli jestem
    pełnoletni, a matka moja wciąż bierze te pieniądze ( to ma na razie niecały
    miesiąc, ale zaprzeczenie ojcostwa chyba krótko nie potrwa). Ojciec
    "fałszywy" nie zapłacił ani złotówki, gdy przyjechał kiedyś do Polski, był
    za to aresztowany ( z tego co wiem, porzadził sobie wtedy).

    Niezależnie od sprawy karnej ( o ile dobrze rozumuję) trzeba by zwrócić
    ZUS-owi pieniądze. Kto to miałby zrobić ( ja czy matka)?

    Bardzo dziękuję za odpowiedź, ale jak widać mam jeszcze sporo wątpliwości

    Pozdrawiam
    A.