eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBezprawie polskieRe: Bezprawie polskie
  • Date: Wed, 26 Sep 2012 23:14:04 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:15.0) Gecko/20120825 Thunderbird/15.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawie polskie
    References: <k3n2sf$5s2$1@mx1.internetia.pl>
    <50636194$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <50636194$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 193.242.146.25
    Message-ID: <5063701c$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1348694044 193.242.146.25 (26 Sep 2012 23:14:04 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 55
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:709900
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26.09.2012 22:12, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Teraz mały zgrzyt: Kto powoduje wypadek ?
    > Kierowca czy samochód ???!!!

    To praca zbiorowa ;)

    > Hmmm... wydaje mi się, że jednak kierowca. Jeśli tak to dlaczego
    > ubezpieczony jest samochód ?!

    Pomyśl.

    Kilka podpowiedzi:
    1. łatwiej "namierzyć" kierowcę czy pojazd?
    2. co jest bardziej prawdopodobne - że pojazd przestanie być pojazdem,
    czy że kierowca zmieni się np. w pieszego?

    > A już całkowitym kuriozum jest naliczanie
    > wysokości składki od "średnicy tłoka w silniku" :-/ Z czego to wynika ?
    > Z jakiś statystyk ? Samochody z silnikami o większej pojemności skokowej

    Znowu nie myślisz. Jakbyś myślał, to byś się zaczął zastanawiać, kto te
    stawki wylicza i na jakiej podstawie.

    > biorą udział w większej ilości wypadków ? Co jest bardziej "agresywne"

    Większa masa, większa moc == większe ryzyko. Czyli większa stawka. Logiczne.

    > na drodze: trzylitrowy wolnossący diesel czy benzynowy 1,8L z
    > wielopunktowym wtryskiem i turbodoładowaniem ? Czy jest to po prostu
    > podatek od średnicy tłoka ? ;-)

    Teraz wykazujesz nie tylko bezmyślność, ale i ignorancję - u wielu
    ubezpieczycieli stawki za diesle są nawet o połowę niższe przy tej samej
    pojemności w porównaniu z pojazdami benzynowymi. Za to silniki Wankla
    miały swego czasu w PZU podwójną stawkę.

    > Jeśli już ustaliliśmy, że jednak wypadek powoduje kierowca a nie
    > samochód (chyba, że się mylę), to nie byłoby prościej jakby to kierowca
    > był ubezpieczony ?

    Nie. Bo jakbyś chciał/musiał jeden raz w roku podwieźć kogoś jego
    samochodem (np. skręcił sobie kostkę i wieziesz go na ostry dyżur) to
    musiałbyś najpierw lecieć się ubezpieczyć. Idiotyzm, nie uważasz?

    > Prosta sprawa. Prawo jazdy jest ważne tylko z
    > aktualnym ubezpieczeniem OC wystawionym na KIEROWCĘ. Z jakiego powodu

    ROTFL

    > jak mam pięć samochodów, to muszę płacić pięć ubezpieczeń OC skoro w
    > danej chwili jadę tylko jednym z nich ?

    Bo w każdej chwili może nimi jechać ktoś inny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1