  • Data: 2012-09-27 07:47:32
    Temat: Re: Bezprawie polskie
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.09.2012 23:14, Andrzej Lawa pisze:

    > To praca zbiorowa ;)

    Samochód jest tu tylko narzędziem. Proponuję wprowadzić OC na scyzoryki
    na wypadek dźgnięcia osób postronnych ;-)

    > Pomyśl.
    >
    > Kilka podpowiedzi:
    > 1. łatwiej "namierzyć" kierowcę czy pojazd?

    Wydaje mi się, że nie ma specjalnej różnicy.

    > 2. co jest bardziej prawdopodobne - że pojazd przestanie być pojazdem,
    > czy że kierowca zmieni się np. w pieszego?

    Mniej więcej tak samo prawdopodobne. Bo tak rozumując jeśli kierowca
    idący na piechotę zmienia się w pieszego, to samochód stojący na
    parkingu przestaje być pojazdem.

    > Znowu nie myślisz. Jakbyś myślał, to byś się zaczął zastanawiać, kto te
    > stawki wylicza i na jakiej podstawie.

    Wylicza pewnie ubezpieczyciel ;-) Pewnie na podstawie maksymalizacji zysku.

    > Większa masa, większa moc == większe ryzyko. Czyli większa stawka.
    > Logiczne.

    Ooooo.... słusznie Kolega zauważył !!! Większa MOC !!! A moc nie równa
    się pojemność skokowa silnika. Jeśli już brać takie parametry pod uwagę
    to chyba najrozsądniej byłoby brać stosunek mocy do masy własnej pojazdu.

    > Teraz wykazujesz nie tylko bezmyślność, ale i ignorancję - u wielu
    > ubezpieczycieli stawki za diesle są nawet o połowę niższe przy tej samej
    > pojemności w porównaniu z pojazdami benzynowymi. Za to silniki Wankla
    > miały swego czasu w PZU podwójną stawkę.

    Mógłby Kolega wskazać takiego ubezpieczyciela. Piszę serio. Mam
    wolnossącego diesla 3.0L i z pewnością asfaltu na opony nie nawijam ;-)
    Nie miałem czasu zbyt długo szukać ubezpieczyciela, ale u tych których
    odwiedziłem przy tej pojemności silnika stawka podstawowa maksymalna
    plus oczywiście wszystkie zniżki. Nie interesowało ich diesel czy
    benzyna z turbiną czy bez. Mówiąc krótko nie ważna była moc silnika
    tylko średnica tłoka ;-)

    > Nie. Bo jakbyś chciał/musiał jeden raz w roku podwieźć kogoś jego
    > samochodem (np. skręcił sobie kostkę i wieziesz go na ostry dyżur) to
    > musiałbyś najpierw lecieć się ubezpieczyć. Idiotyzm, nie uważasz?

    Jeśli chciałbyś podwieźć, to musiałbyś mieć ważne prawo jazdy czyli
    również ubezpieczenie.
    Na takiej zasadzie moglibyśmy dojść do wniosku po co robić PJ, żeby raz
    w roku podwieźć kogoś jego samochodem do szpitala.

    > ROTFL

    > Bo w każdej chwili może nimi jechać ktoś inny.

    Ale nie byle kto, a tylko ktoś posiadający stosowne uprawnienia (Prawo
    Jazdy z ważnym ubezpieczeniem)

    Pozdrawiam
    Grzegorz