  • Data: 2005-06-30 17:52:43
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Alek napisał(a):
    > Dlaczego? Przecież klient nie traci na takiej wymianie a wręcz zyskuje.
    > Czy dosłowne stosowanie przepisu nie jest w tym przypadku sprzeczne ze
    > zdrowym rozsądkiem?

    Dlaczego ma być? To klient ocenia czy traci, czy zyskuje, jeśli uważa,
    że zyskuje pewnie się zgodzi.

    > A czy wyjątkowo szybka zmiana cen akurat na podzespoły komputerowe
    > (specyfika branży niezależna od inflacji) to nie jest nadzwyczajna zmiana
    > stosunków?

    nadzwyczajna...?

    > BTW Coś mi się obiło o uszy o polisach posagowych PZU, które na skutek
    > inflacji miały wartość kilku zł (a w założeniu miały wyposażyć młodych
    > ludzi na start w dorosłe życie). Klienci wygrywali w sądach urealnienie
    > wartości polisy. Tu przypadek wydaje mi się nieco podobny.

    Nie bardzo, raz -- podstawą waloryzacji polis posagowych jest przepis
    umożliwiający ją "w razie istotnej zmiany siły nabywczej pieniądza", co
    nie ma nic wspólnego z tym przypadkiem, dwa - w polisie od początku było
    określone świadczenie pieniężne, które straciło na wartości. Tu taki
    obowiązek takiego świadczenia powstał w chwili odstąpienia od umowy.

    KG