eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBardzo pilne - gwarancja › Re: Bardzo pilne - gwarancja
  • Data: 2005-06-30 17:38:12
    Temat: Re: Bardzo pilne - gwarancja
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:d9u57a$j8$4@news.onet.pl...
    > > Czy to znaczy, że klient może odmówić przyjęcia dysku tej samej klasy
    ale
    > > o większej pojemności?
    >
    > MZ tak

    Dlaczego? Przecież klient nie traci na takiej wymianie a wręcz zyskuje.
    Czy dosłowne stosowanie przepisu nie jest w tym przypadku sprzeczne ze
    zdrowym rozsądkiem?

    > > A co z ceną, która w przypadku komputerów szybko się zmienia? Za
    zwróconą
    > > cenę sprzed dwóch lat dzisiaj klient może kupić dwie sztuki tej samej
    > > klasy. To chyba nie jest fair?
    >
    > ryzyko działalnosci handlowej, raz działa to w tę stronę, raz (inflacja)
    > w drugą
    > odstąpienie od umowy powoduje konieczność zwrotu wzajemnych świadczeń -
    > tak jak były spełnione w chwili zawierania umowy

    A czy wyjątkowo szybka zmiana cen akurat na podzespoły komputerowe
    (specyfika branży niezależna od inflacji) to nie jest nadzwyczajna zmiana
    stosunków?
    BTW Coś mi się obiło o uszy o polisach posagowych PZU, które na skutek
    inflacji miały wartość kilku zł (a w założeniu miały wyposażyć młodych
    ludzi na start w dorosłe życie). Klienci wygrywali w sądach urealnienie
    wartości polisy. Tu przypadek wydaje mi się nieco podobny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1