eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBardzo pilne - gwarancjaRe: Bardzo pilne - gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bardzo pilne - gwarancja
    Date: Thu, 30 Jun 2005 19:52:43 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <da1b6s$t1t$1@inews.gazeta.pl>
    References: <d9r8ch$562$1@news.zigzag.pl> <d9r978$ap7$1@news.onet.pl>
    <d9rso4$jnc$1@nemesis.news.tpi.pl> <d9u57a$j8$4@news.onet.pl>
    <da1b18$2sf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1120153628 29757 195.242.255.2 (30 Jun 2005 17:47:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Jun 2005 17:47:08 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <da1b18$2sf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:309165
    [ ukryj nagłówki ]

    Alek napisał(a):
    > Dlaczego? Przecież klient nie traci na takiej wymianie a wręcz zyskuje.
    > Czy dosłowne stosowanie przepisu nie jest w tym przypadku sprzeczne ze
    > zdrowym rozsądkiem?

    Dlaczego ma być? To klient ocenia czy traci, czy zyskuje, jeśli uważa,
    że zyskuje pewnie się zgodzi.

    > A czy wyjątkowo szybka zmiana cen akurat na podzespoły komputerowe
    > (specyfika branży niezależna od inflacji) to nie jest nadzwyczajna zmiana
    > stosunków?

    nadzwyczajna...?

    > BTW Coś mi się obiło o uszy o polisach posagowych PZU, które na skutek
    > inflacji miały wartość kilku zł (a w założeniu miały wyposażyć młodych
    > ludzi na start w dorosłe życie). Klienci wygrywali w sądach urealnienie
    > wartości polisy. Tu przypadek wydaje mi się nieco podobny.

    Nie bardzo, raz -- podstawą waloryzacji polis posagowych jest przepis
    umożliwiający ją "w razie istotnej zmiany siły nabywczej pieniądza", co
    nie ma nic wspólnego z tym przypadkiem, dwa - w polisie od początku było
    określone świadczenie pieniężne, które straciło na wartości. Tu taki
    obowiązek takiego świadczenia powstał w chwili odstąpienia od umowy.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1