eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBardzo pilne - gwarancjaRe: Bardzo pilne - gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
    tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bardzo pilne - gwarancja
    Date: Thu, 30 Jun 2005 19:38:12 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <da1b18$2sf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <d9r8ch$562$1@news.zigzag.pl> <d9r978$ap7$1@news.onet.pl>
    <d9rso4$jnc$1@nemesis.news.tpi.pl> <d9u57a$j8$4@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: axf197.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1120153448 2959 83.27.91.197 (30 Jun 2005 17:44:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Jun 2005 17:44:08 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:309163
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:d9u57a$j8$4@news.onet.pl...
    > > Czy to znaczy, że klient może odmówić przyjęcia dysku tej samej klasy
    ale
    > > o większej pojemności?
    >
    > MZ tak

    Dlaczego? Przecież klient nie traci na takiej wymianie a wręcz zyskuje.
    Czy dosłowne stosowanie przepisu nie jest w tym przypadku sprzeczne ze
    zdrowym rozsądkiem?

    > > A co z ceną, która w przypadku komputerów szybko się zmienia? Za
    zwróconą
    > > cenę sprzed dwóch lat dzisiaj klient może kupić dwie sztuki tej samej
    > > klasy. To chyba nie jest fair?
    >
    > ryzyko działalnosci handlowej, raz działa to w tę stronę, raz (inflacja)
    > w drugą
    > odstąpienie od umowy powoduje konieczność zwrotu wzajemnych świadczeń -
    > tak jak były spełnione w chwili zawierania umowy

    A czy wyjątkowo szybka zmiana cen akurat na podzespoły komputerowe
    (specyfika branży niezależna od inflacji) to nie jest nadzwyczajna zmiana
    stosunków?
    BTW Coś mi się obiło o uszy o polisach posagowych PZU, które na skutek
    inflacji miały wartość kilku zł (a w założeniu miały wyposażyć młodych
    ludzi na start w dorosłe życie). Klienci wygrywali w sądach urealnienie
    wartości polisy. Tu przypadek wydaje mi się nieco podobny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1