  • Data: 2021-03-06 00:27:32
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wprowadzasz w bład.
    > Skutecznosc szczepionek:
    > - pfizer (tych na razie było najwiecej) - 95%
    > - moderna - 94%
    > - astraZeneca - 76%.

    OK! Czyli sama maska 90%, Sama AstraZeneca 76%, obydwa na raz 97,6%.
    Szczepionka dodaje nam 7,6 %. A i to przy założeniu że bez maski i
    szczepionki 100% populacji choruje, co niespecjalnie jest prawdą.

    U nas jeden zakład zrobił badanie przesiewowe na wszystkich około 1.350
    pracowników i wyszło, że 50% ma przeciwciała. Tylko 150 osób wiedziało,
    ze byli chorzy. Czyli 80% ludzi pomimo zakażenia nie chorowało.

    Zatem prawdopodobieństwo, ze zachorujesz w ogóle pomimo zakażenia to
    około 20%. Zatem prawdopodobieństwo zachorowania bez maski i szczepionki
    wynosi około 10%. Jak masz maskę, to 1%, czyli 99%, że nie zachorujesz.
    A jak z maską będziesz zaszczepiony, to prawdopodobieństwo, ze nie
    zachorujesz wynosi 99,76 %. Przyjęcie nieprzebadanej szczepionki
    zapobiegnie zachorowaniu u 0,76% populacji, a podobno u 5% powoduje
    niepożądane interakcje. Jak dotąd większość zaszczepionych znajomych
    miało 2~3 dni dolegliwości.

    > minister mowi ze: maseczka wysokiej klasy chroni w ponad 90 proc.

    Ja to w telewizji ogladałem i o9 zadnej klasie nie mówił.

    > Reasumujac - poidziwiam ze słyszysz 90% i łykasz taka informacje bez
    > weryfikacji. Dla mnie taka informacja to typowy marketingowy bełkot,
    > zbyt ogolny i bez odniesienia do zrodeł - bezwartościowy.

    Widzisz. nie "łykam". Po prostu dziwię się, ze takie głupoty gadają.

    --
    Robert Tomasik