  • Data: 2021-03-06 02:13:20
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-03-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Czyli proponujesz, by w ramach walki z niesprawiedliwością popełniać
    > przestępstwa? Dość kontrowersyjny pogląd w mojej ocenie, ale może tylko

    Art. 25. p. 1. Nie popełnia przestępstwa, kto w obronie koniecznej
    odpiera bezpośredni, bezprawny zamach na jakiekolwiek dobro chronione
    prawem.

    > ja tego nie rozumiem. Chcesz sprawdzać w praktyce, jak bardzo sądy są
    > niesprawiedliwe? To jakiś pomysł na męczeństwo?
    >
    > Ja rozumiem wątpliwości związane z nałożonymi obowiązkami, ale nie widzę
    > żadnego powodu, by wprowadzać anarchię i siła z tym walczyć w sytuacji,
    > gdy spokojnie można dać się wylegitymować, odmówić przyjęcia mandatu i
    > dochodzić racji przed sądem. Wdawanie się w szarpaninę z
    > funkcjonariuszem i tak wygeneruje konieczność udziału w czynnościach,
    > tylko niepomiernie zwiększa prawdopodobieństwo, że przy okazji
    > zostaniesz ukarany za samą szarpaninę.

    Czy jest praktyczny sens się o każdą rzecz stawiać to już inna sprawa. Z
    tym, że psiknięcie komuś w twarz gazem bez powodu, to chyba jednak
    kategoria dość gruba.

    --
    Marcin