eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAwaria nowej drukarki fiskalnejRe: Awaria nowej drukarki fiskalnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kotlet Mielony <m...@m...mail>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Date: Thu, 26 Aug 2010 15:15:09 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 74
    Message-ID: <i55pdp$6tk$7@inews.gazeta.pl>
    References: <z56lsqspyfl0$.qd5e0x223gw5$.dlg@40tude.net>
    <i52nvu$deg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <12mx8cc4gymqa$.185jn400xakey.dlg@40tude.net>
    Reply-To: m...@m...mail
    NNTP-Posting-Host: 188.147.16.94.nat.umts.dynamic.eranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1282828538 7092 188.147.16.94 (26 Aug 2010 13:15:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Aug 2010 13:15:38 +0000 (UTC)
    X-User: przemyslaw.rokicki
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.8) Gecko/20100802
    Thunderbird/3.1.2
    In-Reply-To: <12mx8cc4gymqa$.185jn400xakey.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:650984
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-08-25 22:36, scream pisze:
    > Dnia Wed, 25 Aug 2010 11:32:45 +0200, Michał Gut napisał(a):
    >
    >> jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej
    >> ręki:)
    >
    > Świetnie :)
    >
    >> cos mi się nie do końca chce wierzyć,że ci się drukarka zawiesza x razy
    >> dziennie. Drukarka fiskalna ma to do siebie ze współpracuje z programem
    >> magazynowym - on może być spaprany. Drukarka generalnie w teorii może się
    >> zawiesić, natomiast są to raczej teoretyczne rozwazania. Nie slyszalem o
    >> zanym przypadku.
    >
    > Drukarka to Elemis Giga, czyli urządzenie w cenie poniżej 2k, jedno z
    > tańszych na rynku o ile nie najtańsze. Funkcjonalnie najprostsze co może
    > być, ale akurat to mi pasowało i takie kupiłem. Naiwnie myślałem, że im
    > prostsze tym trwalsze i mniej się może popsuć. Współpracuje z programem
    > Small Business firmy Symplex; akurat program może i ma lekko archaiczny
    > wygląd i operuje na DBFach, ale za to działa bardzo szybko i jest banalny w
    > obsłudze, a przy tym tani jak barszcz w porównaniu do innych z takimi
    > możliwościami, więc nie narzekam. Program IMHO działa prawidłowo.
    >
    > Drukarka zawiesza się losowo, nie wiąże się to z żadnym konkretnym
    > przypadkiem czy sytuacją. Po prostu co któryś paragon po wysłaniu przez
    > program sygnału do drukowania paragonu drukarka nie reaguje i muszę
    > poczekać 30-40-50 sekund aż zacznie drukować. Tak, jakby ktoś odłączał
    > kabel, a potem podłączał i działa. Dodatkowo w 1/20 przypadków z w/w
    > opóźnieniem wiąże się wystąpienie błędu nr 7, co wg instrukcji obsługi
    > (wybacz - cytuję z pamięci) oznacza przepełnienie bufora czy jakoś tak.
    >
    > (...)
    >> Serwis gada bzdury (zakładam,że zasada dzialania producent-serwis jest taka
    >> sama jak u mnie) bo serwis dostał już kasę za to, że będzie prowadził serwis
    >> GWARANCYJNY. Do serwisu fabrycznego sie leci jak jest problem ktorego
    >> serwisant nie moze zidentyfikować lub problem dotyczy modułu
    >> fiskalnego(serwisant autoryzowany nie ma prawa się do niego dotykać).
    >
    > Z serwisu przyjechała do mnie 20-letnia blondynka z tipsami na dłoniach
    > i... wymieniła bezpiecznik tłumacząc, że to usunie problem. Akurat
    > bezpiecznik ma to do siebie, że albo działa, albo nie działa, no ale
    > zakładam że ona tego nie wiedziała i działała w dobrej wierze :) Tak
    > wygląda serwis drukarek w tej firmie.
    >
    >> Trafiłeś na papraków.... Aczkolwiek nie wykluczam ze problem nie tkwi w
    >> drukarce a w programie (sprawdz to koniecznie! wezwij informatyka najlepiej
    >> dyplomowanego serwisanta danego programu ktorego uzywasz).
    >
    > Ale w jaki sposób mam to sprawdzić? Producent twierdzi, że nie spotkał się
    > z takim przypadkiem, zresztą w każdym innym aspekcie program działa
    > prawidłowo więc nie sądzę, żeby akurat w kluczowym miejscu (czyli w
    > drukowaniu) ktoś popełnił jakiegoś buga. Program istnieje na rynku od X lat
    > i używa go masa sklepów.
    >
    >> Zmiana serwisu z innego powodu niz widzimisie jest (powinna byc) bezplatna.
    >> Przy widzimisie obciążany jest _serwis przejmujący_. Na gwarancji możesz
    >> nadal naprawić bezpłatnie w serwisie fabrycznym.
    >
    > No to jak w końcu? Jedni i drudzy mi mówią, że to ja muszę płacić :)
    >
    >> Strzelam: Innova? trafilem?
    >
    > Nie. Innovę chciałem kupić.
    >


    sprobuj program ze stopkic. Robilem dla Farimex sterownik do elemisa
    wiec program na pewno dziala z ta drukarka :)


    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl/
    http://programdofakturowania.info.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1