  • Data: 2010-09-16 11:29:39
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i6stf8$923$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > I dla providera (oraz innych uprawnionych) IP stanowi dane osobowe tego
    > klienta. O nic więcej nie chodzi
    No właśnie jakoś nie jestem do tego przekonany, choć twardo zaprzeczał nie
    będę.
    Dlaczego bowiem miałaby to być składowa danych osobowych, skoro nie
    umożliwia jednoznacznej identyfikacji osoby?
    Tu nasuwa mi się takie zagadnienie - czy numer rejestracyjny samochodu jest
    elementem danych osobowych?

    > W w/w bazie danych istnieje jednoznaczne powiązanie.
    Nie istnieje. Odnoszę wrażenie, że nie rozumiesz jak działa ten mechanizm.

    > To właśnie miałem na myśli.
    Niech będzie, że miałeś. Ale i tak wymienione informacje nie umożliwiają
    automatycznie jednoznacznego powiązania z konkretną osobą.
    Jednoznaczne - czyli możliwe do udowodnienia, bezsporne, nie budzące
    wątpliwości.

    > Baza danych providera, szukam IP i mam konkretna osobę, do której są tam
    > te numery przypisane (podkreślem: nie chodzi o użytkownika sieci, o czym
    > szerzej poniżej).
    To teoria. Abstrahujesz od realiów.
    Muszę wyjaśniając to wkroczyć nieco w obszar zagadnień technicznych, a
    choćby z używanych sformułowań odnoszę wrażenie, że jesteś w tej dziedzinie
    laikiem.
    Jednak spróbuję.
    Po pierwsze odróżnij adres IP statyczny od dynamicznego.
    Adres statyczny pozwoli ci ustalić tą drogą (oczywiście pod warunkiem, że w
    ogóle masz dostęp do wspomnianych danych) osobę, która ten adres otrzymała w
    drodze umowy. I tylko tyle.
    Adres dynamiczny nie pozwoli nawet na to, dopóki ta klient nie skorzysta z
    sieci stając sie tym samym jej użytkownikiem.
    To również powinno ci objaśnić dlaczego błędny jest dalszy tok twojego
    rozumowania.

    --
    Jotte