  • Data: 2010-09-16 16:31:21
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6t2qu$p2c$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > Po okresie trwania umowy też.

    No to tym lepiej. :-)

    > Dla kogo identyfikowalną?

    Dla providera i uprawnionych.

    > Czekaj, czekaj, bo ja się juz trochę gubię w tych twoich dowodzeniach.
    > Najpierw twierdzisz (za GIODO), że IP jest daną osobową (co jest zresztą w ogóle
    > nieprawdziwym twierdzeniem bo nawet używając tego błędogennego uproszczenia, adres
    > IP nie musi być wcale przypisany do osoby). Teraz twierdzisz - jeśli cię dobrze
    > rozumiem - że dla jednych może być, a dla innych nie.
    > To jaka jest w końcu twoja teoria?

    Od początku tak twierdzę i to coś, czego nie zauważasz. Ustawa
    nie zawiera przecież katalogu informacji, lecz jedynie określa kiedy informacje
    stanowią dane osobowe. W zalezności od sytuacji te same informacje mogą być
    danymi osobowymi, a w innych nie. Przykład z numerem rejestracyjnym - są one
    nimi dla posiadacza danych, dla mnie nie.

    > A teraz już jestem przekonany, że nie wiesz.
    > Mylisz bazę danych ze zbiorem danych.

    To Ty napisałeś "Taka *baza* istnieje". Ale zwij to jak chcesz. Ustawa mówi
    o przetwarzaniu zbiorów danych, bez względu na ich nazwę.

    > Np. firma. Nie ma konkretnej osoby. Tylko osoba uprawniona do podpisania umowy.
    > Firma nie ma "danych osobowych", jak sama definicja wskazuje.

    I wtedy IP nie stanowi danych osobowych.

    > I tylko tyle.

    No to mamy osobę, która jest klientem - zidentyfikowaną.

    > Cały czas ci tłumaczę, ale jak grochem o ścianę.

    To napisz krótko: co jeszcze? Bez tłumaczenia.

    > Istnieje taka możliwość, owszem. Metodami operacyjnymi.

    Czyli wymaga to nadmiernego kosztu, czasu i działań.

    > W rozumieniu ustawy albo coś jest daną osobową, albo nie. Widzisz w niej (ustawie)
    > jakieś rozróżnienie na dane, które dla jednych są danymi osobowymi, a dla innych
    > nie?

    Otóż to.

    > Sam adres w ogóle nie jest daną osobową. Niezależnie czy ktoś pod nim mieszka, czy
    > nie.

    Sam to jest tylko PESEL.
    Ale adres może do nich należeć, podobnie, jak i inne dane dotyczące osoby.

    > No to trudno.

    Miałem nadzieję, że odpowiesz na tę (wycietą) częśc postu... :-(

    Krystian