  • Data: 2010-09-16 13:53:29
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i6t2qu$p2c$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > Jest nią w sytuacji, gdy umożliwia. Kilent providera (w momencie trwania
    > umowy)
    Po okresie trwania umowy też.

    > może być konkretną, identyfikowalną osobą.
    Dla kogo identyfikowalną?
    Czekaj, czekaj, bo ja się juz trochę gubię w tych twoich dowodzeniach.
    Najpierw twierdzisz (za GIODO), że IP jest daną osobową (co jest zresztą w
    ogóle nieprawdziwym twierdzeniem bo nawet używając tego błędogennego
    uproszczenia, adres IP nie musi być wcale przypisany do osoby). Teraz
    twierdzisz - jeśli cię dobrze rozumiem - że dla jednych może być, a dla
    innych nie.
    To jaka jest w końcu twoja teoria?

    > Jest - dla uprawnionego do korzystania z bazy danych, gdzie jest
    > powiązanie numerów z konkretnymi osobami.
    Zauważyłem, że chętnie i nader obficie posługujesz się pojęciem "baza
    danych". Czy na pewno wiesz, co ono oznacza?

    > Posłużę się Twoim wyjaśnieniem: "Taka baza istnieje. Są nią logi systemowe
    > providera w zestawieniu z zawartymi umowami."
    A teraz już jestem przekonany, że nie wiesz.
    Mylisz bazę danych ze zbiorem danych.

    > Providerowi umozliwiają, bo wie, kto zawarł umowę na dane łącze.
    Np. firma. Nie ma konkretnej osoby. Tylko osoba uprawniona do podpisania
    umowy.
    Firma nie ma "danych osobowych", jak sama definicja wskazuje.

    > Podpis klienta na umowie może być chyba dowodem, że to on ja zawarł?
    I tylko tyle.

    > Skoro jest to konkretna osoba, to wystarczy. Mam dane i konkretną osobę,
    > której dotyczą. Co miałbym jeszcze określać?
    Cały czas ci tłumaczę, ale jak grochem o ścianę.

    > Zgadzam się, a korzystającym nie musi być nawet ten klient, żeby go
    > ustalić.
    Istnieje taka możliwość, owszem. Metodami operacyjnymi.

    > Pisałem już, że adres IP *może* należeć do danych osobbowych,
    > co nie oznacza, że tak jest zawsze i dla każdego.
    W rozumieniu ustawy albo coś jest daną osobową, albo nie. Widzisz w niej
    (ustawie) jakieś rozróżnienie na dane, które dla jednych są danymi
    osobowymi, a dla innych nie?

    > A adres niezamieszkałego
    > mieszkania komunalnego nie należy do niczyich danych osobowych, choć
    > sytuacja się zmieni gdy ktoś wykupi/wynajmie ten lokal.
    Sam adres w ogóle nie jest daną osobową. Niezależnie czy ktoś pod nim
    mieszka, czy nie.

    > Ani trochę.
    No to trudno.

    --