  • Data: 2010-09-16 16:49:25
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i6tgp4$2g5$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > W zalezności od sytuacji te same
    > informacje mogą być danymi osobowymi, a w innych nie.
    No nie, tak nie można interpretować zapisów prawnych, przecież to nonsens.
    Jak małpa trzyma banana to jest to banan, a jak ja - to ogórek?

    > No to mamy osobę, która jest klientem - zidentyfikowaną.
    Umowa jako dana osobowa?

    > To napisz krótko: co jeszcze? Bez tłumaczenia.
    IP nie jest wg mnie daną osobową.
    Nie pozwala na jednoznaczną identyfikację osoby, która z niego korzysta.
    Nikomu nie pozwala.

    > Czyli wymaga to nadmiernego kosztu, czasu i działań.
    Ani trochę. Tak się ustala np. przestępców internetowych. To nie są żadne
    nadmierne koszty.

    > Sam to jest tylko PESEL.
    Nawet PESEL niekoniecznie.

    BTW - co do opini GIODO. Znam co najmniej jedną sytuację, gdy jeden orzekł
    tak, a drugi (po nim) dokładnie odwrotnie.
    I dotyczyło to dokładnie danych osobowych.