    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Wed, 15 Sep 2010 22:03:27 +0200
    <i6d3si$f2j$1@node2.news.atman.pl> <i6d5bk$e0v$1@news.task.gda.pl>
    <i6d5hh$tva$1@news.onet.pl> <i6deva$qoq$1@news.dialog.net.pl>
    <i6dhtn$ss$1@news.onet.pl> <i6djl0$tmn$1@news.dialog.net.pl>
    <i6dmmr$csh$1@news.onet.pl> <i6dp2j$15i$1@news.dialog.net.pl>
    <i6ds1s$qrc$1@news.onet.pl> <i6e00f$5e1$1@news.dialog.net.pl>
    <i6e47j$isf$1@news.onet.pl> <i6e6gm$9gp$1@news.dialog.net.pl>
    <i6e9ci$ve1$1@news.onet.pl> <i6edbs$ds3$1@news.dialog.net.pl>
    <i6ktfd$3b0$1@news.onet.pl> <i6oet2$srl$1@news.dialog.net.pl>
    <i6oicg$sqc$1@news.onet.pl> <i6oksq$sb$1@news.dialog.net.pl>
    <i6opln$jjh$1@news.onet.pl> <i6orij$56l$1@news.dialog.net.pl>
    <i6qict$ib4$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:i6qict$ib4$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > Racja, powinienem był napisać "Zgodnie z ustawą (definicją danych
    > osobowych) chodzi". Wytłumaczę po kolei ten skrót: w ustawie chodzi o
    > powiązanie danych z konkretną osobą, a nie akurat z "użytkownikiem
    > sieci". W momencie nabycia łącza o określonym numerze IP *może* on (ten
    > numer) stać się danymi związanymi konkretną osobą - klientem, jeżeli
    > istnieje baza danych która zawiera takie powiązania.
    Rozumiem twój tok rozumowania. Wydaje mi się jednak, żed bardzo zawężasz
    ogląd zjawiska. Nie chcę wchodzić za bardzo w szczegóły techniczne.
    Uporządkujmy.
    Numer IP pozwala jedynie na identyfikację klienta providera (i to jedynie
    przez jakiś czas - czas obowiązkowego przechowywania logów, kiedyś było 6
    m-cy, teraz nie wiem). Co więcej ta identyfikacja możliwa jest poza samym
    providerem jedynie dla określonych służb/instytucji i w określonych
    sytuacjach.
    Klientem providera wcale nie musi być osoba fizyczna, może być np. "firma" a
    wówczas nie ma mowy o danych osobowych.
    Ale nawet jeśli Józef Komin zamieszkały z rodziną pod konkretnym adresem
    wykupił usługę providerską na swoje nazwisko, to ja mam wątpliwości, czy to
    implikuje jednoznacznie powiązanie IP z jego osobą.

    > Znów się zgodzę. Oczywiście, że na gruncie ustawy nie da się powiązać.
    > Potrzebna jest baza danych.
    Taka baza istnieje. Są nią logi systemowe providera w zestawieniu z
    zawartymi umowami.

    > A teraz uspokój się i przeczytaj:
    > http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/973/j/pl/
    Już to kiedyś czytałem.
    Nie rozumiem w jakim celu przywołujesz ten tekst.

    > Podobnie, jak płeć, wiek czy popularne nazwisko. Ale jeżeli masz bazę
    > danych osób, które wykupiły łącze (konkretnych osób) to w
    > przeciwieństwie do w/w innych danych daje.
    Wyżej wskazałem, że wcale nie.
    Ale skoro twierdzisz, że tak, to w jaki sposób?

    > Masz płeć i wiek (kobieta, 32 lata) - "weź" ją teraz zidentyfikuj.

    Masz IP i nazwisko klienta, który zawarł umowę na mocy której ten numer
    został mu przyznany oraz dokładną datę i godzinę połączenia. Weź teraz
    zidentyfikuj, kto korzystał z łącza.

    > Mogą. Ci, którzy mają dostęp do bazy danych klientów.
    Jw.

    > Pomyliłeś - spójrz choćby na początek powyższego cytatu (ja pytam o IP
    > i dane osobowe, a Ty na to o KC i wizerunku ;-).
    Wyjaśniałem ci przykład.

    > Bo napisałem zgodnie z pisownią w slowniku.
    Pytałem - dlaczego? Nie twierdziłem, że popełniłeś błąd.

    --
    Jotte