  • Data: 2021-06-12 07:02:35
    Temat: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A dlaczego ja mam coś takiego zapodać? Ja zdaje się tylko uparcie
    > twierdziłem, że wyobrażam sobie dobrze działający system opieki prywatnej,
    > nawet jako jedyny istniejący (tzn. bez państwowej).

    Dlatego że jak czegoś nie ma to nie istnieje:P Wtedy znaczy to
    prawdopodobnie że gdzieś w swoich wyobrażeniach się myliłeś - bo skoro
    to takie dobre to by gdzieś na świecie zaistniało:P

    > No tak jak w ubezpieczeniu prywatnym tylko w ubezp. prywatne oferowane
    > jest jako produkt, więc firmom klarownie wychodzi, że włączając 80-cio
    > latków i oferując akceptowalną cenę polisy najwyraźniej poszliby z
    > torbami.

    No zgadza się...

    > Ale sam system może przecież działać dobrze i zamiast
    > chaotycznego, pełnego pociotków i innych krewnych zusu/nfz z rozbuchaną
    > biurokracją, państwo mogłoby po prostu dopłacać różnicę, dzieki której
    > firmy by już nie bankrutowały, a każdy miał świadczenie na przyzwoitym
    > poziomie.

    Ale to juz nie będzie rynkowa usługa - i o tym piszę - nie da się
    zapewnić opieki zdrowotnej prywatnie i rynkowo w sakli całego kraju.
    Trzeba do tego dopłacić z budżetu (a więc przymusowo zbierać na to
    podatki) albo się nie zepnie albo będzie na żenującym poziomie.

    > Tylko do tego zapewne potrzeba jednak w miarę zasobnego państwa i
    > społeczeństwa niestety. Pytania jak zasobnego.

    Akurat niespecjalnie - podatki są znane również w mniej zasobnych:P

    > Też zwróciłem na to uwagę. Ale czy to są w sumie takie duże koszta?
    > Jeszcze zależy co się przez to rozumie. Łóżko w hospicjum i morfina przez
    > pół roku, pewnie nie.

    Piszesz w wątku gdzie ktoś narzeka że za dziecko 4,5 koła płacą domowi
    dziecka:P

    > Nie tutaj. Ona jest psychologiem, on jakimś kierownikiem średniego
    > szczebla. Mieszkają w budownictwie uspołecznionym. Tu jest na gospodarstwo
    > średni przychód miesiecznie w granicach 25-30kzł. Dla 60% gospodarstw ten
    > przychód jest wyższy. Dla 20% przekracza 70kzł.

    Coś mi się nie zgadza - mają przychód mniejszy od mediany i są w wyższej
    klasie średniej? Niby domyślam się, ze piszesz o państwie-mieście gdzie
    generalnie jest mniej biedoty, ale bez przesady.

    > Do 40 lat jest ok (widziałeś z tyłu cenniki, możesz porównać).

    I tak bez problemu ubezpieczyciel podpiszę umowe o której będzie
    wiedział że musi dopłacać?

    > Takich w stylu WOŚP to nie (choć WOŚP jest :),

    Wośp to wośp. Zresztą nei oszukujmy się - w skali budżetu NFZ to
    zdarzenie marginalne.

    > ale często dostaję listy z
    > różnych fundacji, czytam też o zbiórkach, więc pewnie są, choć
    > zdecydowanie nie tak powszechne jak w Polsce.

    Wyli argument zbiórek można pominąć - są tu i tu:P

    --
    Shrek