    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <60c090e2$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <Tt2wI.4957$Lr1.1107@fx08.ams1>
    <60c0b521$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <Oe3wI.271733$kUw5.102138@fx37.ams1>
    <1bj1j05b08154$.1bkzs9b64gixz$.dlg@40tude.net>
    <678wI.4690$Yc1.3121@fx14.ams1>
    <zh4v2l6zqmgr$.h79uvj22hkse$.dlg@40tude.net>
    <DJkwI.67431$nc1.36123@fx12.ams1>
    <1fcu02tcx1ejq$.uye9h02p090l$.dlg@40tude.net>
    <SJBwI.16138$Ob1.7206@fx13.ams1>
    <1a1f7d1x11x7p$.1gijnt7llucl3.dlg@40tude.net>
    Date: Sat, 12 Jun 2021 02:56:59 GMT

    On 2021-06-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Aaa, a gdzie mieszkasz?

    W Azji, tej nieco bardziej rozwiniętej. Nie chcę pisać konkretniej, nie
    to, że mam jakąś mocną obsesję ukrywania - jak się upszesz to z mojego
    Newsowego dorobku spokojnie dojdziesz, ale też nie chcę ułatwiać za bardzo
    białemu wywiadowi :)

    > a szpital jaki jest - panstwowy czy prywatny?

    Państwowy.

    > W Polsce terminy od miesiecy do lat.
    > Choc nie wykluczam, ze w razie jakiejs pilnej potrzeby moze by zrobili
    > szybciej ... tzn pilnej z medycznego punktu widzenia, a nie pilnej dla
    > pacjenta :-)

    Tu w państwowych od dni do miesięcy w zależności od rzeczywistej potrzeby.
    Jak miałem mieć diagnostykę tak dla spokoju sumienia, to miałem termin
    9-cio miesięczny. Jak raz trafiłem na SOR to miałem wstępnie mieć na drugi
    dzień, mimo, że jakoś zbyt mocno nie umierałem. Pewnie jakbym umierał
    byłoby tego samego dnia.

    > Za to mozna sie ciekawych rzeczy dowiedziec.
    > Bo skoro nie maja pojecia jak to sie robi ... to czy kiedykolwiek
    > placili ?

    Po to lekarze mają pozwolenia wykonywania zawodu i inne stosowne
    pozwolenia. Mam wyraźnie w ubezpieczeniu, że nie pokryją kosztów od
    znachora. Nie, że np. od lekarza tradycyjnej medycyny chońskiej (to żeby
    było śmieszniej mam w korpoubezpieczeniu) ale właśnie od kogoś bez
    certyfikatu.

    > Skoro za granica, to trudno porownac.
    > W Polsce skladka na NFZ wynosi, jesli sie nie myle, 9% zarobkow
    > brutto. Srednia krajowa do teraz 5800zl, co nam daje 6200 zl rocznie.
    > Ale niech ktos sprostuje jak to wyglada dla pracownikow, bo z pita mi
    > wychodzi troche inaczej.

    Trochę można: za mniej dostaję więcej, ale jak będę potrzebował dużo
    więcej to i dopłacę dużo więcej z własnej kieszeni.

    > Czyli - za 6200zl dostaje to, co dostaje, w Polsce.
    > Jakos nie wydaje mi sie, aby prywatne ubezpieczenie zapewnilo podobny
    > zakres uslug za mniejsze pieniadze.
    > Albo, zeby w bardziej cywilizowanym kraju bylo taniej.

    Zależy ile masz lat i od paru dalszych rzeczy. Opisywałem kwoty w innym
    wątku przy okazji przypadku dzieciaka, który umiera pod respiratorem już
    któryś rok, a któremu to dzieciakowi ącki by kupił rowerek zamiast
    ubezpieczenia.

    > No chyba ze ... pracownik, wiec mlody, wiec rzadko choruje ... to moze
    > i mniejsza skladka starczy, ale co na starosc ?

    To jest duży problem.

    > A ile sie placi skladki w USA?
    > Bo jesli np $500 miesiecznie, 6000$ rocznie, ~24k zl rocznie ... ale
    > to jest "na rodzine", a jak w Polsce oboje rodzicow pracuje ...

    Nie wiem, ale dla tego ubezp. co mam, różnica pomiędzy world-wide a
    world-wide za wyjątkiem Stanów jest ca 30%

    > A ile to rocznych skladek?

    Z jakieś 3. To jest też pewna ciekawostka, bo zajście w ciąże generalnie
    da się kontrolować, a różnica z pakietem ciązówym lub nie przekracza 1/4
    kosztów porodu bez komplikacji. Widocznie nikt by się nie chciał
    ubezpieczać z droższym pakietem.

    --
    Marcin