  • Data: 2008-02-12 22:26:21
    Temat: Pytanie dotyczace watku o p2p
    Od: "swen" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Poniewaz temat ten jest jak widac dosc popularny, pozwole sobie zadac
    pytanie w nowym watku (tam zginie).
    Ile traca koncerny muzyczne na dzialalnosci p2p?
    Czy ktos ma do tego linki jakie to sa kwoty?
    Czy ktos stwierdzil, ze jesli ja nie sciagne mp3-ki to KUPIE plyte?
    Gdzie tu jest kradziez, jesli ja sciagajac mp3-ke nie pozbawiam nikogo
    mozliwosci jej kupna cz nawet posiadania?
    Ostatnio czytalem ciekawy art. o "piractwie" w ktorym dosc jasno
    zweryfikowano, ze sprzedaz CD wzrosla!
    Dzialo sie tak, bo mp3-ki staly sie promocjia - najtansza z mozliwych -
    poprzez p2p! Czesto mp3-ki maja dosc kiepska jakosc co czyni je z punktu
    widzenia melomana bezwartosciowe, ale moga go przyciagnac do sklepu...
    Czasem zastanawiam sie, czy akcjie "zabic p2p" nie mja na celu ich
    propagacji!!!
    A co do Polski, coz, kazdy komendant policji chce wyniki, a jak najlatwiej
    zrobic "dobre" statystyki?
    Ile latwiejsze i pewniejsze jest zrobienie nalotu na malolata od lapania
    bandziorow z ulicy? - pomyslcie.
    UK - tez jest piractwo, tez mozna kupic plyty na bazarach, sciagac mp3-ki...
    tu nalotow nie ma, co prawda robi sie cos by to ograniczyc (ok 7 mln
    uzytkownikow pobiera z p2p w uk muzyke) ale to raczej dzialac nie bedzie, bo
    ja sobie nie wyobrazam by ISP zrezygnowaly z 7 mln klientow!